۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۲۷۲۵۸
معاون تهذیب حوزه های علمیه زنجان:

ویژگی اصلی تشیع انگلیسی شور بدون شعور است

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان با بیان این‌که امروز متأسفانه اسلام آمریکایی یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تشیع انگلیسی در کشور شروع به رشد کرده و برخی ها نیز نسبت به آن چراغ سبز نشان می دهند، گفت: تنها مشخصه این جریان شور بدون شعور بوده و فقط اسم اسلام بدون هیچ گونه معرفتی در آن وجود دارد.
حجت الاسلام ناصر

حجت الاسلام علی ناصر، معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با طلاب و علمای تهران اظهار داشت: در عصر غیبت کبری و غیبت حضرات معصومین (ع)، این علمای بزرگ تاریخ بودند که با زحمات جان فرسا و طاقت فرسای خود این دین را به دست ما رسانده و از آن محافظت کرده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور روحانیت از ابتدای انقلاب در رأس هدایت های فکری و سیاسی جامعه افزود: چون دشمنان می دانستند که روحانیت نقش بسیار عمده ای در این انقلاب و نظام داشتند؛ شروع به ترور این شخصیت ها کرده و به خیال خام خود خواستند که نظام را با چالش مواجه کنند ولی با حضور علمای بزرگ دیگر این سنگر هیچ گاه خالی نماند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به لزوم حضور پر رنگ و مؤثر طلاب در فضای جامعه، گفت: امروز که عصر ارتباطات و دیجیتال نام گرفته است، طلاب می توانند اثرگذاری بسزایی داشته و افزون بر این که منبر جایگاه خاص خود را دارد؛ می توانند از این وسائل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی استفاده کرده و از حضور گسترده جوانان در این فضا به نحو احسن سود برده و تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای چگونگی حضور موفقیت آمیز طلاب در عرصه هدایت گری فکری و سیاسی جامعه تأکید کرد: چندین نکته در این مورد ضرورت دارد؛ اول این که خودمان عامل به گفتارهای خویش باشیم، یعنی وقتی خود ما طلاب یک مطلب دینی یا سیاسی به مردم القا می کنیم، همان را در رفتار نیز نشان دهیم؛ دوم دوری از رفاه زدگی و راحت طلبی است که متأسفانه جزء خطرهایی است که روحانیت و طلاب امروز را تهدید می کند.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه اظهار داشت: از این رو طلاب باید با الگو گیری از بزرگانی مانند رهبر معظم انقلاب در ساده زیستی، این سبک زندگی را در پیش گیرند؛ و سومین راهکار نیز این است که عالم باشیم، یعنی هم عالم به معارف دین بوده و هم عالم به ابزارهای روز که قطعا تأثیر فراوانی در اجتماع دارند، باشیم.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه با اشاره به تفاوت های اساسی اسلام ناب و اسلام آمریکایی تصریح کرد: امروز متأسفانه اسلام آمریکائی یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تشیع انگلیسی در کشور شروع به رشد کرده و برخی ها نیز نسبت به آن چراغ سبز نشان می دهند؛ و تنها مشخصه این جریان شور بدون شعور بوده و فقط اسم اسلام بدون هیچ گونه معرفتی در آن وجود دارد.

 

وی در پایان افزود: مثال بارز اسلام آمریکایی در منطقه کشورهایی مانند عربستان است که بعضا رفتارهایی از آنها سر می زند که شاید از حیوانات وحشی نیز بعید باشد، و این رفتارهای افراطی، وظیفه حوزه های علمیه را در صدور اسلام ناب و اسلام انقلابی به جهان بیش از پیش افزایش می دهد./302/949/ب1

ارسال نظرات