۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۲۶۵۵۰
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

مسؤولان از هر سخن و رفتاری که دشمن را به طمع می اندازد جدا خودداری کنند

امام جمعه قم با بیان این که به حکم اسلام و کلام اهل بیت(ع) خدا به هیچ طایفه ای در پرتو تفرقه خیری نداده است، گفت: همه را به رعایت وحدت و دو قطبی نکردن جامعه دعوت می کنیم، از مسؤولان انتظار داریم بهانه به دشمن ندهند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که کفار می خواهند نور الهی و اسلام را خاموش کنند، گفت: فشارها و تحریم های اقتصادی و تحمیل جنگ های گوناگون علیه مسلمانان در همین راستا است.

 

وی افزود: دشمن در مسیر از بین بردن اسلام بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرده و حتی دو قطبی کردن جامعه نیز برای کم فروغ کردن نور خدا  اسلام است، تقسیم کشورهای اسلامی نیز از توطئه های دشمن است که می خواهند نور اسلام را کم فروغ کنند.

 

امام جمعه قم با بیان این که کفار گاهی برای ضربه زدن و خاموش کردن نور اسلام با می خواستند با مسلمانان و انبیا مذاکره کنند، اظهار داشت: می خواستند مذاکره کنند تا مسلمانان را ازغیرت دینی و ایستادگی در راه مکتب باز دارند؛ داد: دشمنان بدانند همانگونه که در طول تاریخ نتوانستند نور الهی را خاموش کنند هم اکنون نیز راه به جایی نخواهند برد.

 

وی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه ادامه داد: جوانان باید از حضرت علی اکبر درس معرفت و فداکاری در راه اسلام بیاموزند، از خداوند می خواهیم که با ظهور حضرت مهدی(عج) شادی امت اسلام را تکمیل کند و ما را زمینه ساز حکومت عدل جهانی قرار دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله بهجت ابراز داشت: توصیه های انسان ساز این استاد و معلم اخلاق را در مرحله فهم و عمل باید اهتمام کرد.

 

وی سالروز اشغال سرزمین فلطین  را یادآور شد و عنوان کرد: این اشغال با توطئه انگلستان حیله گر صورت گرفت و بلافاصله از سوی آمریکا و شوروی سابق به رسمیت شناخته شد، 68 سال است که درباره این اشغال مذاکره می کنند اما جز تحقیر، بمباران و تخریب خانه های آن ها چه جیزی عائد فلسطینی شد، اگر فلسطینی ها دستاوردی داشتند فقط به دلیل مقاومت بوده است.

 

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به بدعهدی های آمریکا خاطرنشان کرد: قذافی به آمریکا اعتماد کرد و آمریکا قول داد که اگر قذافی تسلیحات اتمی را از بین ببرد تمام تحریم ها براشته می شود اما پس از آن تحریم ها چند برابر شد، آمریکا به اوکراین نیز قول داد اگر تسلیحات اتمی را از بین ببرد 20 میلیارد دلار پرداخت می کند اما با وجود از بین بردن تسلیحات به وعده خود عمل نکردند، این ها بخشی از بدعهدی آمریکا در قبال کشورها است.

 

وی اضافه کرد: تجریه ها نشان داده که آمریکایی ها و اسرائیلی ها به هیچ وجه به تعدات بین المللی خود پایبند نیستند، آمریکا و غربی ها در مذاکرات طولانی با جمهوری اسلامی وعده هایی دادند اکنون نه تنها به وعده ها عمل نمی کنند بلکه دو میلیارد دلار از دارایی ایران را به سرقت بردند و تحریم های جدید وضع کردند این نتیجه اعتماد به کشور بدعهد آمریکا است که اساس آن بر اساس ظلم و مظلوم کسی بنا شده است؛ آمریکا حتی اخیرا از تروریست نامیدن دو گروه تروریستی که در کشورهای اروپایی نیز دچار جنایت شده بوده بودند در شورای امنیت سازمان ملل خودداری کردند.

 

امام جمعه قم با بیان این که جمهوری اسلامی در طی این مذاکرات به دنیا ثابت کرد از موضع قدرت، عزت و حکمت اهل مذاکره است، گفت: درهای کشور بر روی دنیا بسته نیست، ایران راه منطق را طی می کند و به کشورهایی که احترام بگذارند احترام می گذارد؛ با این کار مذاکره کنندگان فضای مسمومی که علیه ایران ایجاد شده بود تا حدودی شکستند، دشمن در برابر حسن نیت نظام سرقت اموال، وضع تحریم های جدید و ادامه ایران هراسی را دنبال کرد.

 

وی افزود: مسؤولان بدانند منطق دنیای استکبار و در رأس آن آمریکا این است که حق را به کشور ضعیف نخواهند داد، تا کنون هرچه به دست آورده ایم در سایه توکل به خدا و مقاومت بوده و بس، اسرائیل سرزمین های سوریه را در جنگ هایی غصب کرده و کشورهای مزدور و خائن منطقه چندین هزار نفر از مردم مظوم سوریه را به قتل رسانده و زیرساخت های آنان را از بین برده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که دشمن بر خلاف تمام موازین دنیا می گوید که بشار اسد رییس جمهور سوریه نباید باشد، اظهار داشت: تنها حامی سوریه در این دنیای بزرگ جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و فاطمیون است که مخلصانه کمک کردند، با صراحت اعلام می کنیم به آمریکایی ها هرگز اعتماد نداشته و نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: به حکم اسلام و کلام اهل بیت(ع) خدا به هیچ طایفه ای در پرتو تفرقه خیری نداده است، همه را به رعایت وحدت و دو قطبی نکردن جامعه دعوت می کنیم، از مسؤولان انتظار داریم از هر سخن و رفتاری که دشمنان را به طمع می اندازد جدا خودداری کنند.

 

امام جمعه قم ضمن بیان تذکراتی پیرامون مسائل کشور و منطقه، از اجرای طرح امنیت اخلاقی نیروی انتظامی حمایت کرد و ابراز داشت: از سایر دستگاه های نیز انتظار داریم که نیروی انتظامی را در این زمینه خطیر یاری کنند.

 

وی عنوان کرد: حکام سعودی با سنگ اندازی در مسیر اعزام زائران ایرانی برای انجام مناسک حج ثابت کردند توان و لیاقت مدیریت حج را ندارند، مراجع تقلید نیز دیدار وزیر ارشاد فتوای خود را با توجه به شرایط فعلی بیان کردند.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت با خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای رییس جدید صداوسیما خاطرنشان کرد: انتظار ارتقا بخشی این رسانه ملی را داریم، امیدواریم صداوسیما در جهت استحکام و انسجام جامعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، گوش به فرمان رهبری گام های مؤثری بردارد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات