۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۶۰۵۷
آیت الله سبحانی:

دشمن برای جلوگیری از گسترش تشیع جنگ را به خاورمیانه آورده است/ با فرهنگ سازی باید جلوی گمراهی جامعه گرفته شود

حضرت ‌آیت الله سبحانی با بیان این که تمام دعواها و جنگ ها در خاورمیانه و منطقه های شیعه نشین همانند لبنان، عراق و سوریه است، گفت: چون دشمن می داند تنها دینی که قابل عرضه و عقلانی است تشیع محسوب می شود، از این رو با عناوین گوناگون جلوی تبلیغات شیعه را می گیرد اما خوشبختانه در حال گسترش است.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید سه شنبه  شب در مراسم عمامه گذاری طلاب سفیران هدایت قم که در نمازخانه این مجموعه برگزار شد، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه به روایتی از پیامبر گرامی اسلامی خطاب به امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند که اگر یک نفر از گمراهی نجات داده شود از همه دنیا برتر و بهتر است.

 

وی افزود: پیامبر گرامی این جمله را به امیر مؤمنان علی(ع) فرمودند اما به ایشان محصور نیست و هرکس فردی را نجات دهد این گونه است، طلاب و روحانیت با توجه به این روایت شریف باید وظیفه هدایت مردم را به خوبی انجام دهند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دنیای امروز دنیای تبلیغات بوده و جنگ ها سرد شده است، اظهار داشت: تبلیغات وسیع از طریق ماهواره ها و غیر از آن وارد خانه ها شده است و ما نیز باید پیام های خود را در خانه های آنان عرضه کنیم.

 

وی ادامه داد: از همان راهی که دشمن بچه ها و جوانان را گمراه می کند بایدجلوی گمراه شدن جوانان و جامعه را گرفت، فرهنگ مادر مسائل است که به وسیله آن می تواند جامعه را هدایت کرد از این رو باید به آن توجه شود؛ باید فرهنگ مردم را در دست گرفت تا آن ها را از گمراهی باز بداریم؛ خوشبخانه شورای مدیریت حدود 20 سال است که این واحد تخصصی تبلیغ راه اندازی کرده است.

 

حضرت آیت الله سبحانی با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه ابراز داشت: مدیریت مجموعه به فرد لایقی سپرده شده است، به اندازه ای به ایشان علاقه دارم که هر زمان بشنوم ایشان در حال کار است خوشحال هستم، ایشان فردی است که سر از پا نمی شناسد و می خواهد این واحد را به حد کمال برساند.

 

وی عنوان کرد: در تمام دنیا آرامش است اما تمام دعواها و جنگ ها در خاورمیانه و منطقه های شیعه نشین همانند لبنان، عراق و سوریه است چون دشمن می داند تنها دینی که قابل عرضه و عقلانی است تشیع محسوب می شود، از این رو با عناوین گوناگون جلوی تبلیغات شیعه را می گیرند اما خوشبختانه در حال گسترش است.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: سرباز امام زمان(عج) شدن افتخار عظیمی است، همه طلاب سرباز حضرت هستند اما با لباس روحانیت رسمی می شود، بنده هر سه ماه یک بار در حوزه تقسیم می کنم اما شهریه نیز می گیرم چون می خواهم نامم در دفتر امام زمان(عج) باشد.

 

وی اضافه کرد: وقتی طلبه ای لباس مقدس روحانیت بر تن می کند بسیاری از مسائل به عنوان ثانوی حرام می شود، کسی که لباس می پوشد باید شرایطش را تغییر دهند که خود لباس مقام و احترام دارد، شرایط لباس روحانیت باید از سوی طلاب رعایت شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات