۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۲۲۷۹۳
آیت الله طبرسی:

رونق علمی کشور مانع وابستگی به غرب می شود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ما باید سهم توسعه علمی خود در جهان را افزایش دهیم، گفت: امروز کشورهای جهان برای توسعه علم در جهان با هم رقابت می کنند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر و اعضای پارک علم و فناوری استان با اشاره به این که نظام سلطه از پیشرفت و تعالی ایران اسلامی هراسان است، گفت: پیشرفت علمی کشورمان سبب خانه نشینی غربی ها خواهد شد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که نظام سلطه از انرژی هسته ای ما نمی ترسد بلکه از دانشمندان ما می ترسد، گفت: به همین دلیل نیاز است علم و دین را با هم داشته باشیم تا مصون بمانیم.

 

امام جمعه ساری وجود دانشمندان و نخبگان جوان علمی را یکی از ویژگی های مهم کشورمان دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از شخصیت های علمی جهان ایرانی هستند که این نشان دهنده ظرفیت ملت ایران در رشد و توسعه علمی است.

 

وی با اشاره به این که امروز بسیاری از پیشرفت های به دست آمده در عرصه های مختلف با بهره گیری از توان نیروی جوان صورت گرفته است، گفت: ظرفیت های علمی بسیاری در کشور وجود دارد که هنوز به خوبی از آنها بهره برداری نمی شود که باید زمینه بهره گیری این پتانسیل های جوان فراهم شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ما باید سهم توسعه علمی خود در جهان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای جهان برای توسعه علم در جهان با هم رقابت می کنند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه علمی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ایران اسلامی الگویی ارزنده در توسعه علمی و دیگر بخش ها است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که کشور به افراد علمی و اثرگذار احتیاج دارد، گفت: باید تلاش شود تا شاهد رشد افرادی مؤثر و انقلابی در علوم مختلف باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که علم بدون معنویت نجات بخش نخواهد بود، گفت: علم تنها در صورتی می تواند تعالی بخش باشد که با دین و ارزش های دینی همراه باشد.

 

وی گفت: خوشبختانه ما ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف از جمله علم و فناوری داریم که فکر نمی کنم هیچ کشوری مثل کشور ما این همه مستعد داشته باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان ما از همین مسأله می ترسند که سعی می کنند آنجا لانه کنند چرا که آنها خوب فهمیدند علم و فناوری ما نقش مهمی در همه امور جامعه دارد، آنها دوست دارند همیشه محتاج آنها باشیم و دست نیاز به سوی آنان دراز کنیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز ایران اسلامی در اکتشافات و اختراعات در اقتصاد دانش بنیان در دنیا جایگاه بسیار رفیعی دارد، گفت: امروز دنیا از علم جوانان ایرانی وحشت دارد./950/202/ب2

ارسال نظرات