۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۴۱۸۵۰
آیت الله دری نجف آبادی:

مبارزه با آل سعود و استکبار جهانی بزرگترین معروف است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مبارزه با آل سعود و استکبار جهانی و حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف است، گفت: امروز شاهدیم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با جریان های فکری مسموم، توطئه های فراوان را با پشتیبانی مالی از عربستان بر ضد اسلام و تشیع برنامه ریزی و اجرا می کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات استان مرکزی که به مناسبت سالروز تشکیل نماز جمعه در کشور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خمین برگزار شد، بیان کرد: دفاع از اسلام و ولایت فقیه از وظایف مهم طلاب و روحانیان است.

 

رسالت اصلی ائمه جمعه مقابله با توطئه های دشمن است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مبارزه با آل سعود و استکبار جهانی و حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف است، گفت: امروز شاهدیم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با جریان های فکری مسموم، توطئه های فراوان را با پشتیبانی مالی از عربستان بر ضد اسلام و تشیع برنامه ریزی و اجرا کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه مقابله با هجمه های فرهنگی و توطئه های دشمنان رسالت اصلی ائمه جمعه، روحانیت و طلاب است، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که دشمنان نظام سعی دارند که با ترویج اسلام انگلیسی نابودی نظام اسلامی را رقم بزنند و باید با برنامه ریزی های پسندیده نقشه های شون آنان را نقش بر آب کرد.

 

دشمنان قسم خورده نظام در حال گسترش اختلاف بین مذاهب اسلامی هستند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه قرآن، اهل بیت(ع) و شهدا سنگرهایی جهت حفظ نظام جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: با تلاش و هوشیاری و ساماندهی نیروهای کشور باید مانع فتنه‌انگیزی جریانات شد و از ظهور اسلام آمریکایی و انگلیسی جلوگیری کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز دشمنان قسم خورده نظام در حال گسترش اختلاف بین مذاهب اسلامی هستند تا در نتیجه قدرت جهان اسلام را تضعیف کنند، اظهار داشت: ائمه جمعه باید با هوشیاری خود با بهره مندی از سنگر مقدس نماز جمعه در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

 

برگزاری 33 نماز جمعه در استان مرکزی

امام جمعه اراک با بیان اینکه حضور شرکت‌کنندگان در نماز جمعه را به مانند حضور حاجیان در صفا و مروه تشریح و خاطرنشان کرد: نماز جمعه سبب تقویت تقوای الهی و گسترش و نهادینه کردن تقوای اجتماعی می شود و همواره تمامی اقشار جامعه اسلامی باید در این مکان های مقدس حضور گسترده، پرشور و  فعالانه داشته باشند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه هر هفته 33 نماز جمعه در استان مرکزی برگزار می‌شود، اظهار داشت: امروز مسؤولان و روحانیان باید با برنامه ریزی سبب حضور گسترده عموم جامعه در صف های طولانی نماز جمعه در تمامی نقاط ایران اسلامی شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته 800 تا 900 طلبه در حوزه‌های استان مرکزی فارغ‌التحصیل شدند، گفت: در سال 1394 در مجتمع حوزوی تازه تأسیس خاتم‌الانبیا اراک 107 طلبه و امسال 130 نفر برای تحصیل در رشته‌های حوزوی پذیرش شدند.

 

شایان ذکر است، در پایان، گردهمایی ائمه جماعات استان مرکزی در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد و از برترین‌های حوزه زکات، ستادهای نمازجمعه نمونه و دست‌اندرکاران برگزاری گردهمایی تقدیر به عمل آمد./842/202/ب2

ارسال نظرات