۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۵۰۵
از سوی حوزه هنری؛

یادواره سراسری خط سرخ منا در تبریز برگزار می شود

یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» همزمان با اولین سالروز فاجعه منا از سوی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود.
فاجعه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» با هدف تجلیل از شهدای حادثه تلخ منا برگزار خواهد شد، اظهار داشت: آخرین فرصت ارسال آثار به یادواره تا 15 شهریور ماه سال جاری است.


وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را در رشته های فیلم، عکس، تصویرسازی، پوستر، کاریکاتور، شعر و داستان به نشانی تبریز، خیابان امام خمینی(ره) تقاطع شریعتی، طبقه فوقانی مجموعه فرهنگی سینمایی قدس، حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 04135552557 و 04135551619 تماس بگیرند.


رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان این‌که حادثه منا بی کفایتی و بی لیاقتی رژیم آل سعود را در مدیریت حج افشا می کند، تصریح کرد: تلاش می کنیم در این یادواره مظلومیت قربانیان فاجعه منا و نقش استکبار جهانی در گسست اتحاد اسلامی نشان داده شود.


میلانی با اشاره به این‌که فاجعه منا و جان باختن صدها تن از حجاج بیت الله الحرام دردناک و دلخراش بود، افزود: این جنایت محصول بی کفایتی رژیم خودکامه و جنایتکار آل سعود است؛ باید این بی‌کفایتی با استفاده از زبان هنر در سراسر جهان به گوش آزادی خواهان و حق‌طلبان عالم برسد.


وی با بیان این‌که فاجعه منا بیش از هر مسأله‌ای اوج خباثت و بی‌کفایتی آل‌سعود را نشان داد، ادامه داد: فاجعه منا موجب آگاه سازی بیشتر افکار مسلمانان و سایر مردم جهان از ناکارآمدی و عدم مدیریت و لیاقت دولت آل سعود در برگزاری حج ابراهیمی شد.


رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که فاجعه منا، نخستین حادثه از نوع خود نبوده و اگر تدابیری اتخاذ نشود، آخرین اتفاق هم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در حوادثی مشابه در آیین رمی جمرات در دوره های گذشته، مثل سال های 1990 و 2006 جمع زیادی کشته شدند.


میلانی با تأکید بر این‌که وهابیت و آل‌سعود عامل بسیاری از بدبختی‌های جامعه بین‌المللی هستند، اضافه کرد: می توان نتیجه گرفت که این حادثه دیگر در گروه پدیده های نادر و غیر قابل تصور نیست و باید خود را آماده کنیم تا از تکرار این حوادث تلخ در سال های آینده جلوگیری شود.


گفتنی است، یادواره سراسری ادبی هنری « خط سرخ منا» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری و مشارکت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر تبریز، سازمان حج و زیارت استان، صدا و سیمای مرکز استان و بسیج هنرمندان برگزار خواهد شد./935/203/ب2

ارسال نظرات