۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۳۰۱۲۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

انعکاس خباثت آل سعود به جهان اسلام امری مهم و ضروری است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که در ایام حج نباید از مسأله فاجعه منا غافل شد، گفت: شهدای فاجعه منا در اوج مظلومیت و خباثت آل سعود لعنت الله علیه جان خود را از دست دادند که عدم حضور ایران در حج امسال موقعیت مناسبی است تا بتوان حق شهدای این حادثه را ادا کرد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با وی، گفت: متأسفانه امروز جهان اسلام گرفتار یک جهالت مدرن است، جهالتی که یک بخش آن از درون خود جهان اسلام و گرفتار شدن حکام برخی از این کشورهای به ظاهر اسلامی به دنیا طلبی و منعت طلبی نشأت می‌گیرد و یک قسمت عمده آن نیز با هدایت تمام‌عیار استکبار و حیله‌گری آن‌ها صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام قاطبه ملت‌های مسلمان را انسان‌هایی بیدار و پردغدغه دانست و تأکید کرد: شاید جمعی تحت تأثیر القائات مسموم و تبلیغات زهرآگین دشمنان قرار بگیرند اما خوشبختانه قاطبه ملت‌های مسلمان این گونه نیستند بلکه افرادی هستند که مسائل و ضایعاتی که جهان اسلام را تهدید می‌کند با دغدغه و بیداری رصد می‌کنند.

 

امام جمعه شهرکرد، بیداری و دغدغه‌مندی امت اسلامی را امید بخش خواند و تأکید کرد: اگر چه شاید این انسان‌های بیدار و هوشیاری در اقلیت باشند اما همین اقلیت کم و اندک به حول و قوه الهی در بلند مدت تأثیر خودش را بر جامعه و جهان اسلام خواهد گذشت.

 

این مقام مسؤول در ادامه به کارشکنی‌های دولت عربستان نسبت به عدم حضور حجاج ایرانی در مناسک حج اشاره کرد و گفت: تلاش‌ها و زحمات فراوانی برای این که حکام آل سعود سرعقل بیایند و زمینه برای حضور ایران در حج تمتع امسال فراهم شود و زائران ایرانی در موسم حج حضور داشته باشند، صورت گرفت اما متأسفانه از آن جایی که آن چه که در وجود آل سعود وجود ندارد عقلانیت و منطق است، مسأله به آن جا منتهی شد که حج امسال برای ایران متوقف شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شاید در عدم حضور جمهوری اسلامی ایران در مراسم حج امسال نیز خیری نهفته باشد، تصریح کرد: به یقین عدم حضور جمهوری اسلامی ایران در موسم حج امسال برای جمعی و افرادی سؤال برانگیز و خود منشأ  آغاز یک حرکت عظیم خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با تأکید بر این که در این ایام نباید از مسأله فاجعه منا غافل شد تأکید کرد: در این ایام که جمهوری اسلامی ایران در مراسم حج حضور ندارد باید یک برنامه ریزی منسجم، گسترده و حتی بین اللملی برای گرامیداشت و تبیین واقعه جانسوز منا تدارک دیده شود و افراد بسیاری از اقصا نقاط دنیا و جهان اسلام برای حضور در این برنامه دعوت شوند و حقاق و واقعیت های حادثه تلخ منا برای آنان تببین شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مظلومیت شهدای فاجعه منا تصریح کرد: شهدای فاجعه منا در اوج مظلومیت و خباثت آل سعود لعنت الله علیه جان خود را از دست دادند که عدم حضور ایران در حج امسال موقعیت مناسبی است تا بتوان حق شهدای این حادثه را ادا کرد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که اوج خباثت آل سعود در دو حادثه سقوط جرثقیل در خانه خدا و فاجعه منا باید به جهان اسلام منتقل شود، گفت: باید از این فرصتی که به وجود آمده است استفاده کنیم و بلیّه غفلت را از جهان اسلام بزدائیم و پرده‌های غفلت را از جهان اسلام بِدریم که قطعا این کار خدمت به شهدای این فاجعه دردناک و خدمت به اهداف اسلام ناب، امام خمینی(ره) و خدمت به کل جهان اسلام است؛ بنابراین انتقال خباثت آل سعود به جهان اسلام یک امر بسیار مهم و ضروری است.

 

در ابتدای این دیدار نیز حجت ‌الاسلام رجب‌علی زمانی، مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت اظهار داشت: با مشکلاتی که عربستان به وجود آورد و حاضر نشد در مورد عملی که دو مأمور خاطی آن‌ها در مورد مسؤولان ایرانی انجام دادند عکس‌العمل صریحی نشان دهد و محکومیت خود را اعلام کند در حال حاضر سفر زیارتی حج عمره تعطیل شد.9457/202/ب

ارسال نظرات