۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۲۸۸۳۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیاست های دولت نباید کشور را به سمت مصرف گرایی سوق دهد

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی سیاست های غلط در کشور سبب مصرف گرا شدن جامعه ایرانی می شود، گفت: جامعه مصرفی نمی شود به رشد و توسعه همه جانبه دست یابد و همواره وابسته می شود.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با موضوع «سبک زندگی و تحقق اقتصاد مقاومتی» که در ساری برگزار شد با بیان این که با پیشرفت تکنولوژی شاهد تغییر در سبک زندگی جامعه هستیم، گفت: متأسفانه امروز سبک زندگی جامعه در مسیر الگو گیری از سبک زندگی غربی پیش می رود.

 

وی با بیان این که اصلاح سبک زندگي، جامعه را به سوي سعادت و کمال حقيقي رهنمون خواهد کرد، افزود: متأسفانه جامعه امروز شناختي نسبت به سبک زندگي اسلامي ندارد و برخي ها در جامعه سبک زندگي اسلامي را شيوه اي بي روح و بي نشاط مي دانند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که سبک زندگي اسلامي سرشار از نشاط و شادي است، خاطرنشان کرد: دستگاه هاي ديني بايد جامعه امروز به ويژه نسل جوان را با شيوه سبک زندگي که مورد نظر دين مبين اسلام آشنا کنند.

 

وی با اشاره به اينكه سبك زندگي غربي با زندگي ايراني و اسلامي تفاوت‎هاي فراواني دارد، خاطرنشان كرد: استعمار غرب با درك اين مطلب كه مي‌توان از طريق تغيير الگوي سبك زندگي ايراني و اسلامي در جوانان نفوذ كرد به دنبال تغيير الگو و روش‌هاي زندگي فردي و اجتماعي در ايران است.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بيان اين که سبک زندگي اسلامي ايراني مقدمه‌اي براي تمدن سازي نوين اسلامي است، خاطرنشان کرد: تحقق عملي اين نوع شيوه زندگي مي تواند زمينه ساز پيشرفت و توسعه فرهنگ ناب و متمدن اسلامي ايراني را در جهان فراهم کند.

 

وی با بيان اين که سبک زندگي، نوع ديدگاه و باورهاي اصيل و اعتقادات مردم را نشان مي دهد، گفت: متأسفانه دشمنان در چند سال اخير همه توان خود را براي تغيير شيوه زندگي در جامعه به کار گرفتند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، پيروي از سبک زندگي اسلامي و تحقق عملي آن در جامعه را آغازي براي اجراي اصول و آرمان هاي ارزشمند ديني در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه تحقق اين مسأله بسيار مهم تبعيت از احکام و فرهنگ ديني و پرهيز از الگوهاي غربي سبک زندگي است.

 

وي با بيان اين که ارزش ها و فرهنگ غربي با هنجارها و اعتقادات ديني ملت ايران اسلامي در تضاد هستند، ادامه داد: سبک زندگي غربي مانع بزرگي براي تحقق پيشرفت و توسعه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی را اصلاح سبک زندگی دانست و با بیان این که متأسفانه امروز بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به تولید داخل بیگانه هستند، خاطرنشان کرد: امروز تولید داخل نیازمند حمایت جدی است و یکی از این راه ها استفاده از تولیدات داخلی است.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که متأسفانه برخی سیاست های غلط در کشور سبب مصرف گرا شدن جامعه ایرانی می شود، تصریح کرد: جامعه مصرفی نمی شود به رشد و توسعه همه جانبه دست یابد و همواره وابسته می شود.

 

وی با اشاره به این که غرب به دنبال وابسته کردن کشورمان به خود است، ادامه داد: باید از ظرفیت های داخلی به منظور تقویت بنیه های اقتصادی کشور استفاده کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعامل با چند کشور اروپایی برای ملت ایران افتخار محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: وقتی صنعت و تولیدات داخلی از رونق خوبی برخوردار باشد این مسأله افتخار آمیز است.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به تأکیدات بسیار مقام معظم رهبری بر استفاده از تولیدات داخلی افزود: دستگاه های فرهنگی در این بخش رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید ضرورت های استفاده از تولیدات داخلی را برای عموم جامعه تبیین و تشریح کنند.

 

وی با بیان این که شیوه زندگی خانواده های ایرانی با اصلاح شود، گفت: این سبک زندگی که امروز در کشورمان دیده می شود صحیح نیست چون کشور را به سمت مصرف گرایی شدن سوق می دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید خود را وابسته غربی ها کنیم، ادامه داد: کشورمان ظرفیت های شناخته نشده بسیاری در عرصه های مختلف دارد که باید با شناسایی آن در جهت احیاء و بهره برداری صحیح از آن گام برداشت.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که ما از تعامل با دنیا استقبال می کنیم اما این به آن معنا نیست که کشور را در همه بخش ها وابسته دیگران کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در سایه بی مهری مسؤولان بسیاری از ظرفیت های داخلی کشورمان به حال خود رها شده است.

 

وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی نیازمند حرکتی جهادی و حماسی است، ادامه داد: علیرغم شعارهای مطرح شده متأسانه امروز وضعیت تولیدات داخلی مناسب نیست و دولت باید جلوی واردات بی رویه به کشور را بگیرد./950/202/ب3

 

ارسال نظرات