۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۲۸۷۷۱
امام جمعه موقت سنندج:

دشمن به دنبال تحقق اهداف خود از راه ترویج اختلافات مذهبی در جهان اسلام است

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تحقق اهداف خود از طریق ترویج اختلافات مذهبی در جهان اسلام هستند، گفت: اتحاد مسلمانان در مسأله استهلال، عظمت جهان اسلام را نمایان می کند.
امام جمعه موقت سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا محمد امین راستی امام جمعه موقت سنندج در آیین اختتامیه سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور ابراز داشت: برگزاری اجلاسیه ستاد استهلال مناطق قومی کشور در راستای از بین بردن اختلافات جزئی بوده و با هدف تحکیم اتحاد و همدلی مسلمانان اعم از اهل تسنن و شیعه، فقها و علمای اسلام در رابطه با مسأله استهلال تبادل نظر می کنند.

 

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: تشیع و تسنن باید بر سر مسائل اساسی و قطعی اتفاق نظر داشته باشند و بر اساس آیات قرآن کریم از اختلاف پرهیز کنند.

 

ماموستا راستی بیان داشت: دشمنان از اتحاد و یکپارچگی جوامع اسلامی رنج می برند و به دنبال تخریب این اتحاد و تزلزل در میان مذاهب اسلامی هستند.

 

وی تشکیل گروهک تروریستی داعش را از نقشه های شوم مستکبران دانست و گفت: دشمنان با هدف تضعیف قرآن از طریق اختلاف افکنی های مذهبی در میان مسلمانان دست به تشکیل گروهک داعش زدند، مسلمانان باید با تکیه بر آیات قرآن کریم و دستورات دین اجازه تحقق اهداف دشمنان را ندهند.

 

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: قرآن کریم و رهبر معظم انقلاب مورد قبول تمام علمای جهان اسلام از جمله علمای بزرگ مذاهب حنبلی، شافعی، مالکی و حنفی هستند.

 

ماموستا راستی تبعیت از قرآن و رهبر را مایه هدایت مردم و رشد صالحان در جامعه دانست و افزود: در مسأله استهلال نیز باید تابع رهبر بود همانگونه که علمای اهل تسنن از سخنان رهبر معظم انقلاب تبعیت می کنند.

 

وی در پایان اظهار داشت: فقهای بزرگ جهان اسلام باید با اظهارنظر و پرهیز از پرداختن به مسائل اختلافی، موضوع استهلال را مرتفع کنند زیرا اتحاد مسلمانان در مسأله استهلال، عظمت جهان اسلام را نمایان می کند و برخلاف خواست دشمنان است./202/857/ب1

ارسال نظرات