۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۲۶۴۴۶

حکیم حمله تروریستی به مناطق شیعه نشین را محکوم کرد

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق حمله انتحاری به مناطق شیعه نشین این کشور را محکوم کرد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز طی پیامی حمله تروریستی به مناطق شیعه نشین عراق را به شدت محکوم کرد.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: فرماندهان امنیتی و نظامی مسؤول محافظت از جان مردم عراق هستند و باید هر چه سریعتر عاملان انفجارهای تروریستی را شناسایی و برای محاکمه به دستگاه‎های قضایی بسپارند.

 

وی افزود: حمله تروریستی به مناطق مختلف عراق طی روز گذشته و امروز خجالت آور است و انسان از این رویداد فجیع حتی توانایی محکوم کردن آن و تسلیت به خانواده‎های شهدا را ندارد.

 

فواد معصوم، رییس جمهور عراق، دفتر رسانه‌ای حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور و حزب الله لبنان انفجارهای تروریستی دیروز در بغداد که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت را به شدت محکوم کردند.

 

فواد معصوم با صدور بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی که شهروندان بی گناه در شهرک «صدر» و شهر «کاظمین» را مورد هدف قرار داد، محکوم کرد و از مقامات امنیتی این کشور خواستار تشدید تلاش‌ها جهت دستگیری عاملان حادثه شد.

 

در این بیانیه المعصوم با فجیع خواندن این جنایت‌ها، بر پیگیری مستمر و دستگیری و محاکمه عاملان آن تأکید و عنوان کرد: ملت عراق هیچ یک از جنایت‌های تروریستی را نمی‌بخشد.

 

در این راستا نیز دفتر رسانه‌ای «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق اقدامات تروریستی در بغداد را محکوم کرد.

 

سلیم جبوری، رییس پارلمان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای انفجارهای شهرک صدر و کاظمین را به شدت محکوم کرد.

 

در ادامه این بیانیه جبوری با تأکید بر این‌که این اقدامات تنها از سوی افراد ترسو رخ می‌دهد، از نیروهای امنیتی عراق خواست تا ضمن شناسایی و محاکمه عاملان این انفجار، تدابیر امنیتی را تشدید کنند.

 

گفتنی است که روز گذشته با انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در بازار مردمی در شهرک صدر در شرق بغداد، 64 کشته و 82 مجروح بر جای گذاشت که تعدادی از آنها زن و کودک بودند.

 

گروه تروریستی داعش که مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته است و با انتشار بیانیه ای در سایتهای اینترنتی نزدیک به خود اعلام کرد که یکی از اعضای این گروه به نام ابو سلیمان الانصاری با نفوذ در میان تجمع بزرگ مردمی در شهرک صدر، خودروی خود را منفجر کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات