۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۲۵۷۶۶
معاون فرماندار خوسف:

زورخانه شهر خوسف در سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود

معاون فرماندار خوسف از برگزاری جشن پرواز همزمان با نیمه شعبان در دوم خرداد در این شهر خبر داد و گفت: زورخانه شهر خوسف در سالروز آزادساری خرمشهر افتتاح می‌شود.
1

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سید محمدعلی صباغی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی شهرستان خوسف با موضوع برنامه‌ریزی گرامیداشت مناسبت‌های خردادماه و شعبان، اظهار داشت: سوم خرداد 1361 حماسه شگرف و پیروزی سروقامتانی است که با وحدت و همدلی نیروهای مسلح و پشتیبانی مردمی و ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان سلحشور و جان بر کف رقم زده شد.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف افتخارآفرینی در پیروزی‌های دفاع مقدس را برای ملت غیور و با ایمان ایران اسلامی به یادگار گذاشت.

معاون فرماندار خوسف، هدف از بزرگداشت سی و چهارمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی بیان کرد.

معاون فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد همسو با شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری و با شعار حماسی «ما آماده‌ایم»، طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

صباغی ادامه داد: روز شمار ایام حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان شامل یکشنبه دوم خرداد با عنوان نیمه شعبان، روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و مدافعان حرم، روز دوشنبه سوم خرداد با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی و روز سه‌شنبه چهارم خرداد با نام روز دزفول روز مقاومت و پایداری است.

وی گفت: برگزاری مراسم شکرگزاری در تمامی مساجد، نمازخانه‌ها، یگان‌های نظامی و انتظامی و ادارات و دانشگاه‌های شهرستان در ظهر روز دوشنبه سوم خرداد، کلنگ‌زنی زورخانه شهر خوسف، تجلیل از کارکنان پیشکسوت و ایثارگر دوران دفاع مقدس، سرکشی از خانواده معظم شهدا و تجلیل از ایشان از جمله برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزاد ساری خرمشهر در شهرستان خوسف است.

معاون فرماندار خوسف، برگزاری جشن پرواز همزمان با نیمه شعبان در دوم خرداد در شهر خوسف، آذین‌بندی سطح شهر، ویزیت رایگان در روستاهای محروم، برگزاری جشن‌های شعبانیه، برگزاری صبحگاه مشترک، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، اعزام علاقه‌مندان به مرقد امام و غیره از جمله دیگر برنامه‌های خردادماه شهرستان خوسف برشمرد.

امام جمعه خوسف با تسلیت درگذشت پروفسور شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران، اظهار داشت: پروفسور شکوهی دغدغه تربیتی داشت و مطالعه در زمینه تربیت را لازم می‌دانست.

حجت‌الاسلام حامد شاهبیکی تصریح کرد: ایام شعبان فرصت بسیار مغتنمی برای عبادت و فصل بندگی خداست.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در بسیاری از سخنرانی‌هایشان گوشه‌هایی از مناجات شعبانیه را ذکر می‌کردند و این مناجات در بین رزمندگان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده بود.

امام جمعه خوسف تصریح کرد: نهضت حضرت امام(ره) ارزشمند و نتیجه غدیر و عاشورا است.

شاهبیکی با بیان اینکه امام(ره) اسلام ناب را معرفی کرد، اظهار داشت: احیای تفکر حضرت امام، احیای فرهنگ سید‌الشهداء است.

وی بر برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان با حفظ حدود شرعی تأکید کرد.922/101/ب3

ارسال نظرات