۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۲۳۰۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت تبلیغی روحانیان در روستاها توسعه متوازن این مناطق را در پی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فعالیت تبلیغی روحانیان اعزامی در روستاها، سبب ترویج معارف دینی و موضوعات فرهنگی و به تبع آن توسعه متوازن این مناطق می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی - نشست شورای طرح هجرت خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای طرح هجرت استان، با اشاره به اهمیت کار تبلیغی روحانیان در روستاها، اظهار کرد: فعالیت روحانیان مبلغ در روستاهای محروم، کاری دشوار اما شیرین بوده و در زمره فعالیت‌های جهادی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه روحانیان مبلغ در روستاها مصداق بارز عالم باعمل هستند، اضافه کرد: فعالیت تبلیغی این روحانیان بیش از آنکه زبانی باشد عملی است و به همین دلیل نیز تأثیرگذاری بیشتری دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه افزایش ارتباط و انس روحانیان با مردم زمینه تربیت اسلامی جامعه را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: روحانیان مبلغ جایگاه ویژه‌ای داشته و به‌نوعی راهنمای مردم محسوب می‌شوند ازاین‌رو باید در گفتار و رفتار خود دقت کافی را داشته باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی همچنین با تأکید بر ارتقای دانسته‌های علمی و دینی روحانیان اعزامی، اظهار کرد: باید روحانیان مبلغ ارتباط خود با درس و حوزه را هیچ‌گاه قطع نکرده و تلاش کنند روزبه‌روز معلومات و اطلاعات دینی خود را افزایش دهند.

 

وی با تبیین ویژگی‌های ارزشمند تبلیغ دینی به ویژه در مناطق محروم، روستایی و مرزی گفت: در این راستا باید مسائلی نظیر تشکیل گروه‌های تبلیغی مورد نیاز هر منطقه و اولویت‌های اعزام روحانیان مبلغ به مناطق مرزی و روستایی لحاظ شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: آموزش و شناسایی اولویت‌های مورد نیاز هر منطقه می‌تواند گام مهمی برای ترویج معارف دینی و نهادینه شدن موضوعات فرهنگی باشد به همین دلیل باید این مهم به صورت ویژه در دستور کار مسؤولان و مجریان امر قرار گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فعالیت تبلیغی روحانیان اعزامی در روستاها، سبب ترویج معارف دینی و موضوعات فرهنگی و به تبع آن توسعه متوازن این مناطق می‌شود.

 

وی با اشاره به نبود روحانی مبلغ در بعضی از روستاهای استان و خالی بودن خانه‌های عالم ساخته‌شده در این روستاها، افزود: برای رفع این کاستی‌ها می‌بایست با هماهنگی و همکاری نهادهای متولی، نیازسنجی شده و با شناسایی اولویت‌ها، اقدامات لازم برای اجرای برنامه‌های اصولی صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر تهیه و تدوین هرچه‌ سریع‌تر شناسنامه تبلیغی جامع و کامل برای همه روستاهای استان، اضافه کرد: تهیه این شناسنامه تبلیغی منجر به ساماندهی و مدیریت بهتر اعزام روحانیان مبلغ به روستاها و مناطق گوناگون استان خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در شناسنامه تبلیغی مواردی چون جمعیت هر روستا، وضعیت فرهنگی و اجتماعی روستا، مشکلات، جو مذهبی، سابقه اعزام روحانیان مبلغ، نیازهای فرهنگی و معنوی روستا و سایر موضوعات مربوط به آن روستا جمع‌آوری می‌شود، افزود: با تدوین این شناسنامه‌ها از این پس روحانیان مبلغ بر اساس نیازها و اوضاع هر روستا اعزام می‌شوند.

 

وی از مسؤولان و مجریان امر خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه، تدوین و تکمیل شناسنامه‌های تبلیغی روستاهای استان خراسان شمالی اقدام کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات