۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۳۵۷۹۹
آیت الله علما:

مداحان هیئات مذهبی را به سنگری برای صیانت از اسلام تبدیل کنند

آیت الله علما در جمع مداحان و مرثیه سرایان گفت: مداحان افزون بر تقویت اعتقادات دینی و مذهبی در مردم، هیئات مذهبی را به سنگری در جهت صیانت از اسلام تبدیل کنند.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه شامگاه گذشته در جمع مداحان و مرثیه سرایان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ولایت و امامت در جامعه ابراز داشت: مداحان مروج مکتب ائمه معصومین علیهم السلام هستند از این رو با بینش و آگاهی صحیح عشق به ائمه اطهار علیهم السلام را در جامعه گسترش دهند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: مداحان باید جایگاه و شأن ائمه اطهار علیهم السلام را برای مردم بیان کنند و اهمیت واقعه عاشورا را با ایثارگری های سیدالشهدا(ع) و یارانش را اشاعه دهند.

 

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: مداحان افزون بر تقویت اعتقادات دینی و مذهبی در مردم، هیئات مذهبی را به سنگری در جهت صیانت از اسلام تبدیل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه مهم ترین نیاز جامعه زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا است ابراز داشت: اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی به برکت عنایت اهل بیت علیهم السلام است از این رو مداحان و مرثیه سرایان در شکل دهی فرهنگ دینی و اسلامی جامعه نقش بسزایی را ایفا می کنند.

 

آیت الله علما به کار ارزشی مداحان اشاره کرد و ابراز داشت: مداحان به نشر معارف و آموزه های دین بپردازند و با پیروی از خط امام و رهبری رسالت محوله خود را به انجام برسانند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان بیان داشت: بصیرت افزایی و مقابله با هجمه های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز بخشی دیگر از رسالت صیانت و پاسداری مداحان از اسلام ناب محمدی است که با بهره گیری از این رویه سبب اثرگذاری بیشتر در مخاطبان شوند./202/857/ب1

ارسال نظرات