۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۳۳۲۸۵
آيت الله ايماني:

زیبایی های انقلاب در قالب هنر به جهانیان عرضه شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: شاعران و هنرمندان زیبایی های انقلاب را در قالب هنر به جهانیان عرضه کنند.
آیت الله اسدالله ایمانی

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس، آیت الله اسدالله ایمانی در مراسم شب شعر سبط النبی، گفت: خلق اثر هنری زمانی به بهترین شکل انجام می‌شود که تمام وجود هنرمند احساس درد و رنج کند و هرکس فهم و اندیشه‌اش بیشتر، مسؤولیتش نیز بیشتر است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر مسائل در جامعه سیاست زده است و زمانیکه سیاست جایگزین شود اولین لطمه را فرهنگ و هنر می خورد.

 

امام جمعه شیراز افزود: قربانی شدن هنر باعث می گردد که چهره های بلند و شایسته به فراموشی سپرده شوند و این موضوع باعث ناراحتی من است.

 

آیت الله ایمانی با اشاره به جایگاه والای هنرمندان در جامعه، گفت: اثری که هنرمند خلق می‌کند پایدارترین در تاریخ است و در این راستا شاعران و هنرمندان می‌توانند زیبایی‌های انقلاب را در قالب هنر به جهانیان عرضه کنند.

 

وی تصریح کرد: طی ۳۷ سال گذشته موارد مختلفی را به مسئولین و برخی مدیران گوشزد کردم به خصوص در مباحث فرهنگی اما متاسفانه عده ای از افراد مسیر و راه خودشان را دنبال می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به شاعران و گلایه های آنها نیز گفت: انتظار اینکه کاری بدون مانع انجام شود انتظاری بی‌نتیجه است هرچند که هنر و توانایی های شما در مقابله با مشکلات بیشتر است.

 

آیت الله ایمانی ادامه داد: از گذشته تا قیامت نمی‌توان یک فضای صد در صد آماده را پیدا کرد تا یک هنر فاخر در آن خلق شود.

 

وی درباره جایگاه هنری و فرهنگی فارس نیز گفت: استان فارس با ظرفیت و غنایی که در شعر انقلاب و آئینی دارد می‌تواند در این زمینه در سطح ملی و بین‌المللی سرآمد شود و توقعی که از شیراز و استان فارس در این زمینه است از هیچ منطقه دیگری نیست./919/101/ب2

ارسال نظرات