۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۳۳۲۵۲

همایش «تبیین قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر» در مشهد برگزار شد

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی برلزوم اجرای قانون امربه معروف ونهی از منکر در مراتب دولت به دولت ودولت به مردم تاکید کرد.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید عبدالله ارجائی، دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی در جمع دبیران شوراهای امربه معروف ونهی از منکر ادارات کل خراسان رضوی ظهر امروز 30 خرداد در همایشن« تبیین قانون حمایت از آمرین به معروف وناهیان از منکر» با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: امربه معروف ونهی از منکر وظیفه ای است همگانی ومتقابل که حدود وشرایط وکیفیت آن را قانون معین می کند.

 

وی تصریح کرد: طبق قانون هرگونه فعل ،قول یا ترک فعل وقولی که به عنوان احکام اولی یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین مورد امر قرار گرفته و یا منع شده است معروف و منکر معرفی شده است.

 

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر دعوت و واداشتن دیگران به معروف و نهی وبازداشتن از منکر است و به هیچ عنوان مراتب عملی را شامل نمی شود.

 

وی افزود: طبق قانون مرتبه عملی امربه معروف و نهی از منکر در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب هیچ فردی حق ندارد حتی اگر دستگاه های مسؤول کوتاهی کردند در این مرتبه ورود پیدا کند.

 

ارجائی با تشریح ساختار تشکیلاتی ابلاغی برای ستاد که شامل سه مدیریت وپنج معاونت است، گفت: وظیفه معاونت دولت به دولت ومردم که همان معاونت ادارات وسازمان هااست،امربه معروف ونهی از منکر دولت به دولت ودولت به مردم رابرعهده دارد .

 

وی تشریح و ترغیب تبیین، تعیین، کنترل و نظارت نوشتاری ولسانی را از جمله وظایف شوراهای امربه معروف ادارات ذکر کرد و گفت: احصاء معروفات ومنکرات تخصصی هر دستگاه باید توسط شورای امربه معروف ونهی از منکر همان دستگاه اجرایی در دستور کار قرار گیرد .

 

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر خراسان رضوی به تشریح بخش وظایف دولت به مردم پرداخت و گفت: احصای حقوق وتکالیف مردم نسبت به هر دستگاه نیز برعهده شورای امربه معروف ونهی از منکر همان دستگاه است .

 

وی تاکید کرد: مردم باید از حقوق خود نسبت به دستگاه های اجرایی حکومت آشنا باشند و در تکایف عمومی نیز برای جامعه آگاه سازی شود تا علاوه برجلوگیری از انحرافات در انجام امور تسریع شود .

 

گفتنی است، در این جلسه از خدمات هشت ساله علی مولوی حقیقی در سمت معاونت ادارات وسازمانهای ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان تقدیر واحسان ارکانی با حکم امام جمعه مشهد ورییس ستاد امربه معروف ونهی از منکر به عنوان معاون امربه معروف دولت به دولت ومردم تعیین شد./934/202/ب3

 

ارسال نظرات