۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۳۳۲۵۱
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

رسیدن به تقوا حکمت واقعی روزه است

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با بیان اینکه آیه قرآن می‌فرماید ما روزه را واجب کردیم تا از با تقوا‌ها باشید، گفت: روزه اخلاص را تقویت می‌کند، از این رو رسیدن به تقوا حکمت واقعی روزه است.
تلخابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین با اشاره به گرامی داشت ماه مبارک رمضان گفت: روزه در راستای تقویت اخلاص است.

 

وی در ادامه افزود: برای اثبات روزه در فقه اصطلاحات بسیاری می‌گویند به مانند روزه، عزم بر ترک خوردن و آشامیدن است. یعنی روزه هم یک عمل انجام دادنی است.

 

رسیدن به تقوا حکمت واقعی روزه است

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با بیان اینکه آیه قرآن می‌فرماید ما روزه را واجب کردیم تا از با تقوا‌ها باشید تصریح کرد: روزه اخلاص را تقویت می‌کند، رسیدن به تقوا حکمت واقعی روزه است.

 

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت اخلاص در اعمال انسان اظهار کرد: اینکه ما در بیرون که هستیم و چه هستیم و چه پست و منصبی داریم و درباره ما چه می‌گویند مهم نیست، اعمال ما مهم است اعمالی که از روی خلوص نیت فقط برای خدا انجام داده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: تاثیرات شگفت‌انگیز و همچنین شهرت کتاب جواهرالکلام که مؤلف آن مرحوم نجفی است به خاطر اخلاص نویسنده این کتاب است وی از ۲۵ تا ۵۵ سالگی به‌مدت۳۰ سال شبانه‌روز در گرمای ۶۰ درجه نجف اشرف این کتاب را نوشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در ادامه اظهار کرد: مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی هم اینگونه است و با اخلاص نوشته شده است و علت ماندگاری آن همین است کتاب دعا و مناجات زیاد است اما در هرخانه‌ای که وارد شویم به طور حتم یک جلد مفاتیح الجنان وجود دارد، این تاثیر اخلاص مولف آن است.

 

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: شیخ شوشتری(ره) توصیه ای دارد که تمام عبادت‌ها باید با اخلاص باشد مگر گریه بر سیدالشهدا که اگر با ریا هم باشد پذیرفته است./873/202/ب3

 

ارسال نظرات