۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۳۳۲۱۸

مراسم افطار و سخنرانی در شب‌های ماه رمضان در درالقرآن ویرجینیای آمریکا

مؤسسه دارالقرآن و مطالعات اسلامی ویرجینیا به رسم هر ساله، مراسم افطار و سخنرانی را به حضور روزه‌داران مسلمان و دیگر علاقه‌مندان در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.
مراسم افطار در ویرجینیا آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، موسسه درالقرآن و مطالعات اسلامی «فواکه» (Fawakih Institute) که در زمینه تربیت مبلغان و آموزش زبان عربی در آمریکا فعالیت می‌کند، جمعه شب میزبان تعدادی از روزه‌داران مسلمان و دیگر علاقه‌مندان بود.

 

این برنامه که در راسته جمع‌‌آوری کمک‌های مالی برای تداوم تدریس قرآن و زبان عربی در بین مسلمانان برگزار شده بود با سخنرانی بنیانگذار این دارالقرآن آغاز شد.

 

بنیانگذار مؤسسه فواکه در سخنان خود گفت: «من سالها پیش خانواده و  فرزندانم  را به خاورمیانه فرستادم تا بتوانند آموزش‌های قران ببینند و پس از بازگشت به آمریکا به این فکر افتادم که چرا همین دروس و روش آموزش را در آمریکا به‌کار نگیرم؛ این شروع خوبی شد و ما موفق شدیم که اولین دوره آموزش قرآن را راه‌اندازی کنیم و تا امروز بیش از 26 مرکز و مؤسسه دارالقرآن راه اندازی شده است»

 

پس از این سخنرانی، با فرا رسیدن اذان مغرب، نماز مغرب به امامت یکی از معلمان قرآن در این مؤسسه برگزار شد و سپس روزه‌داران بای سفره ضیافت‌الله نشستند.

 

در ادامه برنامه و پس از صرف افطاری, یکی از بانوان آمریکایی مسلمان، درباره تجربه شخصی خود از یادگیری قران گفت: «پیشتر، قرآن برای من مانند تماشای فیلمی سیاه و سفید و بدون صدا بود، اما امروز بعد از یک سال تجربه آموزش و فراگیری قران، باید  بگویم که قرائت آن برایم مانند یک فیلم رنگی و صدادار است, تشخیص معانی کمکم می‌کند که حتی راحت‌تر قرآن را حفظ کنم».

 

بنیانگذار این مؤسسه نیز گفت: «مسلمانان از قرآن و دین اسلام به صورتی بسیار سطحی  اطلاع دارند و متأسفانه مساجد، آموزش قران را در اولویت اصلی خود قرار نمی‌دهند. ما باید آموزش قران و یا زبان عربی را که در فهم قران به ما کمک می‌کند، ترویج بدیم».

 

وی در ادامه گفت: «این راه را که در آن موفق  بوده‌ایم با تمام قدرت ادامه میدیم تا هر روز بر تعداد مسلمانانی که با قرآن مأنوس می‌شوند، زیادتر شود».

 

به گفته وی: «بالاترین چالش ما مسلمانان این است که مسجد تأسیس می‌کنیم، ولی برای تدریس و آموزش قرآن و مفاهیم دینی هیچ بودجه‌ای را  پیش‌بینی نمی‌کنیم».

 

در ادامه این برنامه برگزارکنندگان برای تداوم و ترویج آموزش قران، از مردم خواستند که تا در حد توان خود کمک‌هایی را به این مؤسسه اهدا کنند. این برنامه با انفاق و کمک‌های مردم برای اهداف آموزش قران به پایان رسید/847/ب102/د

منبع: تسنیم

ارسال نظرات