۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۳۳۲۱۵

معرفی شهدای روحانی مدافع حرم در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

مدیریت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان درباره غرفه معرفی شهدای روحانی مدافع حرم در این نمایشگاه، گفت: تصاویر شهدای روحانی مدافع حرم با هدف تبیین هدف و معرفی آن ها در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.
مدافعان حرم

حجت الاسلام جعفر ریحانی، مدیر فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: امسال حوزه علمیه خراسان در ابتدا تفسیر ساختاری سوره نور را آماده کرده است که غرفه های متفاوت در آن قرارداده شده است.

 

وی ادامه داد: این کار امسال با رویکرد سوره نور و حجاب و عفاف و دارای ده غرفه است که به خانه کعبه منتهی می شود و پیام سوره نور در ده موضوع کار شده است.

 

حجت الاسلام ریحانی افزود: از جمله دیگر غرفه های حوزه علمیه خراسان در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد می توان به غرفه های فرهیختگان حوزه اشاره کرد.

 

وی با بیان این که مفاخر حوزه از جمله رهبر معظم انقلاب که از افتخارات حوزه علمیه خراسان است زندگی نامه ایشان در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده، اظهار کرد: از جمله دیگر مفاخر حوزه علمیه خراسان می توان به آیت الله واعظ طبسی و علمای بزرگی که در خراسان زندگی می کردند و تصاویر و زندگی نامه های آنان به نمایش گذاشته شده است و کتاب رهبری هم با موضوع قرآن به تصویر کشیده شده است.    

 

مدیر فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان افزود: غرفه گروه های جهادی تبلیغ نیز وجود دارد که مربوط به فعالیت های جهادی طلبه ها است که به معرفی این گروه ها در دو بخش خوهران و برادران پرداخته می شود.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 70 گروه جهادی در حوزه علمیه خراسان مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: این گروه های شامل اعضای خواهران و براداران هستند که درهر گروه تا ده نفر عضو هستند.

 

وی ادامه داد: فعالیت این گروه ها متفاوت است و برخی فقط فعالیت های عمرانی انجام می دهند که حوزه این گروه ها نسبت به فعالیت های بقیه گروه های جهادی متفاوت است و این گروه ها در حال حاضر با همکاری آستان قدس و حوزه علمیه خراسان و دفتر تبلیغات اسلامی تحت عنوان ستادی ساماندهی و پشتیبانی می شوند.

 

مدیر فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان درباره غرفه معرفی شهدای روحانی مدافع حرم در این نمایشگاه گفت: تصاویر شهدای روحانی مدافع حرم با هدف تبیین هدف و معرفی آنها در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است.

 

وی با بیان این که متأسفانه بعضی از افراد فراموش می کنند که در دفاع از حریم حرم روحانیان هم هستند، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی هم همین طور بود که همه اقشار در این جنگ حضور داشتند اما میزان حضور روحانیان نسبت به تعداد آنها در بالاترین رقم افراد شرکت کننده قرار دارد.

 

حجت الاسلام ریحانی افزود: در همین راستا و با توجه به این که شهدای روحانی مدافع حرم تا به امروز نسبت به معرفی آنها غفلت صورت گرفته است از این رو در این نمایشگاه به معرفی این مدافعان به صورت مفصل پرداخته شده است.

 

وی ادامه داد: غرفه دیگر حوزه علمیه خراسان در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، غرفه حجره طلبگی است، تصریح کرد: معمولا مردم با زندگی طلاب آشنا نیستند و این حجره تبلیغی برای آشنایی نسل جوانان و خانواده ها با این موضوع است.

 

حجت الاسلام ریحانی ادامه داد: آشنایی افراد با طلاب حوزه علمیه که طلبه ها سرو کارشان با قرآن و احادیث است واز طرفی با نحوه زندگی، امرار معاش، درآمدها و نحوه تحصیل کردن او از جمله دیگر بخش ها در این غرفه است.

 

مدیر فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: غرفه حجره طلبگی با هدف آشنایی با زندگی طلاب طراحی شده است که با زندگی قرآنی آنان خانواده ها و جوانان آشنا شوند.

 

وی ادامه داد: غرفه مهدی یاوران کوچک برای کودکان است که قصه های قرآنی برای این گروه روایت می شود و نقاشی های قرآنی از سوی کودکان انجام می شود و نقاشی و کاردستی با موضوع سیره اهل بیت(ع) در این غرفه ها صورت می گیرد./302/934/ب1

ارسال نظرات