۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۳۱۹۹
مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

۲۵۰۰ روحانی هم‌زمان با ماه رمضان در امامزاده‌های کشور فعالیت می‌کنند

مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ماه مبارک رمضان امسال دو هزار و 500 روحانی مبلغ در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص سراسر کشور حضور داشته و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را اجرا و مدیریت می‌کنند.
حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

حجت‌الاسلام محمد نوروز پور، مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های این نهاد هم‌زمان با ماه رمضان امسال، اظهار کرد: با توجه به برگزاری طرح ضیافت الهی در امامزاده‌های شاخص کشور هم‌زمان با ماه رمضان، در بقاع متبرکه میزبان این طرح برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی با عاملیت روحانیان مبلغ برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه درواقع روحانیان مبلغ هدایت و مدیریت برنامه‌های مذهبی و فرهنگی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه هم‌زمان با ماه رمضان را بر عهده دارند، اضافه کرد: در این راستا ابتدای ماه رمضان امسال بیش از دو هزار و 500 روحانی مبلغ از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه به امامزاده‌های سراسر کشور اعزام شدند و این روحانیان اکنون با حضور در بقاع متبرکه برای تبلیغ امور دینی فعالیت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام نوروز پور ادامه داد: این روحانیان غالباً بومی استان‌های مختلف کشور بوده و در راستای مأموریت‌های ابلاغی نهاد اوقاف و امور خیریه به امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و سایر اماکن مقدس میزبان طرح ضیافت الهی اعزام شده‌اند و در طول ماه مبارک رمضان در محافل عمومی، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها امور تبلیغی را انجام می‌دهند.

 

به گفته وی هدف اصلی از اعزام این تعداد روحانی مبلغ به اماکن مقدس ارائه احکام و آموزه‌های اسلامی به مردم، پاسخ‌گویی به سؤالات دینی و شبهات شرعی، برپایی نماز جماعت و اجرای سایر برنامه‌ها به منظور بهره‌مندی بیشتر مردم از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان است.

 

مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با تأکید بر استفاده مناسب از ظرفیت ویژه ماه رمضان، خاطرنشان کرد: باید ارزش و جایگاه این ماه را درک کرده و برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه تلاش کنیم.

 

حجت‌الاسلام نوروز پور با بیان اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن و بهار این کتاب آسمانی است، اظهار کرد: استفاده درست و مناسب از این فرصت می‌تواند نقش زیادی در سازندگی معنوی و اخلاقی فردی و اجتماعی داشته باشد.

 

وی با تأکید بر انس و الفت بیشتر با قرآن در ماه رمضان، اضافه کرد: به این منظور سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های قرآنی مختلفی را پیش‌بینی کرده و در امامزاده‌های شاخص سراسر کشور برگزار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام نوروز پور با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده و در حال اجرا است که یکی از آن‌ها اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در استان‌های مختلف کشور است.

 

مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش شمار حافظان و قاریان قرآن کریم در کشور، اظهار کرد: باید فرهنگ حفظ و فهم قرآن کریم در جامعه دینی ما بیش از گذشته ترویج یابد./302/9314/ب1

ارسال نظرات