۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۳۳۱۸۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شیعه خود را در محضر خدا می‌بیند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: شیعه در همه امور خود را در محضر خدا می‌بیند و موجب ناراحتی و رنجش دیگران نمی‌شود و به آیات الهی نیز ظلم نمی‌کند اما گاهی متاسفانه در حق خودش ظلم می‌کند و این امر با شفاعت ائمه معصومین(ع) در قیامت مرتفع می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه شنبه 29 خردادماه به مناسبت ماه مبارک رمضان ضمن سخنرانی در حسینیه همدانی‌ها درباره حقیقت شیعه، گفت: همه شیعیان، شیعه هستند اما در یک صف و مرتبه قرار نمی‌گیرند.

 

وی افزود: قرآن مجید در زمینه تقسیمات و مراتب شیعیان، عده‌ای را به عنوان السابقون و در زمره مقربان درگاه الهی معرفی می‌کند، این افراد در زمینه ایمان، اخلاق و عمل نسبت به دیگر شیعیان برتر هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اصحاب یمین، آنان را در مرتبه بعدی تقسیمات قرآنی نام برد و گفت: وجه امتیاز اصحاب یمین در مقایسه با افراد غیر شیعه بوده است.

 

استاد حوزه علمیه درباره دیگر گروه شیعیان، ابراز کرد: خداوند متعال می‌فرماید: عده‌ای در عرصه انتخاب من قرار گرفتند و وارثان من شدند؛ منظور از ارث در این کلام، قرآن مجید است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم این افراد را به سه دسته تقسیم می‌کند در مرحله نخست افرادی که به نفس خود ظلم کرده، دیگر انسان‌هایی که به آیات الهی ظالم بوده و در آخر اشخاصی که نسبت به مردم ظلم می‌کنند و شیعه هرگز دچار این سه ظلم نمی‌شود.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه شیعه هرگز دچار ظلم به خود، دیگران و آیات الهی نمی‌شود، تصریح کرد: شیعه در همه امور خدا را شاهد اعمال خود می‌داند و موجب ناراحتی و رنجش دیگران نمی‌شود و به آیات الهی نیز ظلم نمی‌کند اما گاهی متاسفانه در حق خودش ظلم می‌کند و این امر با شفاعت ائمه معصومین(ع) در قیامت مرتفع می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه شفاعت را یک مساله قطعی بیان کرد و گفت: در آیات متعدد قرآن، خداوند شفاعت را متذکر می‌شود، همچنین افزون بر شفاعت اخروی، انسان در حیات دنیوی نیز غرق نعمت شفاعت است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ائمه معصومین(ع) از جمله شیعیانی هستند که در انجام عمل خیر از همه افراد جهان پیشی گرفته و سابق بالخیرات نامیده می‌شوند./202/813/ب1

ارسال نظرات