۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۳۳۰۷۷
آیت الله ایمانی در گفت وگو با رسا:

برخی دولتمردان می خواهند حقایق و شکست مذاکرات را از دیدگاه ملت مخفی کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با انتقاد از برخی اظهارات دولتمردان، گفت: برخی می خواهند مسائل را از دیدگاه ملت مخفی کنند و شکستی که در این مسأله برای ما اتفاق افتاده است را به گونه ای رفو و اصلاح کنند.
آیت الله ایمانی

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام در پاسخ به این که چرا تصور حل مشکلات با آمریکا از طریق مذاکره غلط است، گفت: عوامل و علل مختلفی پشت این مسأله نهفته است.

 

آمریکا تا زمانی برای کشوری حیات قائل است که منافعش تأمین شود

وی افزود: یکی از عوامل این است که آمریکا کشوری است که از نظر عده و عُده قدرتمند و تقریبا اولین قدرت جهانی به شمار می رود، نکته دوم خوی استکباری بوده که در دولتمردان آمریکا از آغاز تا کنون شکل گرفته است، آن ها خود را به اصطلاح مبصر و کدخدای دنیا می دانند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وقتی فردی خود را در جای کدخدایی قرار دهد و دنیا را برای خود بداند تا زمانی برای دیگران حق حیات قائل است که منافع او را تأمین کنند، اظهار داشت: اگر کسانی بخواهند مستقل باشند یا در مسیر منافع آن ها قدم برندارند با حالت کدخداییت او در تنافی است.

 

وی ادامه داد: دشمن برای حفظ کدخدایی و هژمونی خود سرمایه گذاری های بسیاری سنگینی در دنیا انجام داده و حاضر به قبول بی آبرویی های فراوانی شده است یعنی حرکات هایی که از عرف دیپلماتیک خارج است انجام داده تا کدخدایی او شکسته نشود.

 

آمریکا حاضر نیست پای مذاکره حقی برای طرف مقابل قائل شود

آیت الله ایمانی با بیان این که چنین موجودی حاضر نیست پای مذاکره حقی برای طرف مقابل قائل شود، ابراز داشت: اگر چیزی هم قائل باشد روی کاغذ است و در حین اجرا با بهانه گیری های گوناگون و برخوردهای مختلف از اجرای آنچه روی کاغذ آمده جلوگیری می کند.

 

وی عنوان کرد: این است که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در شراط فعلی خواه و ناخواه نمی توانیم با آمریکا مذاکره سود سود یا همان برد برد داشته باشیم، آمریکا به فکر منافع خودش است و از اهرم های در اختیار علیه هر کشوری که باشد استفاده می کند، مذاکره از نظر آمریکا به معنای پذیرش باورها و اعتقادات آنان است.

 

امام شیراز با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که کسی نباید این حرف را تکرار کند که تحریم ها برداشته شده و کار آمریکا را نباید توجیه کرد، درس های و پیام های مذاکرات و برجام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد:  مذاکراتی که انجام گرفت اتمام حجت و نشان دادن نتیجه کار به آنانی بود که خیال می کردند در دنیا دولت هایی هستند که طرفدار حقیقت هستند.

 

ایران در مذاکرات از حقوق اصلی خود تنازل پیدا کرد

وی اضافه کرد: باورشان این بود که با گفتمان می شود مسائل و مطالب را به طرف مقابل بیان داشت و او را وادار به قبول کرد، این مذاکرات نشان داد که این گونه نیست، بالاخره ایران از حقوق اصلی خود تنازل پیدا کرد این گونه نبود که ایران آنچه که به دست آورده از دیگری عاریه گرفته باشد.

 

آیت الله ایمانی با بیان این که آنچه ایران پیدا کرده از درون بوده و از فرزندان خود پیدا کرده است، گفت: منتی از سوی بیگانه بر سر جمهوری اسلامی در فناوری هسته ای نبوده و نیست، چیزی که کشور با خون و دل و سال ها با بیش از دو دهه تلاش به دست آورده در مذاکرات مقدار فراوانی از این تنازل کرده، نادیده گرفته و حقوق خود را واگذار کرده است.

 

برخی از دولتمردان می خواهند حقایق و شکست مذاکرات را از دیدگاه ملت مخفی کنند

وی افزود: در عین حال می بینیم دشمن به این مقدار بسنده نکرده و به دنبال زیاده خواهی هایی است، دشمن آنچه که وعده داده یک مورد آن را نیز عملی نکرده است، متأسفانه برخی از دولتمردان قبل از سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اعلام می کردند که دل مردم را خالی نکنید، دوران پسا برجام دوران امید و نشاط است، مردم باید مطمئن باشند بانک های برای تجارت جهانی باز می شود و مشکلات اداری است که تا کنون این حساب باز نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که هرکه به امور آشنا بوده این گونه سخنان و برخوردها را در شأن ملت ایران نمی داند، اظهار داشت: برخی می خواهند مسائل را از دیدگاه ملت مخفی کنند و شکستی که در این مسأله برای ما اتفاق افتاده است را به گونه ای رفو و اصلاح کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات