۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۸۱۷
کوشکی:

برخی از مسؤولان تنها راه حیات و بقای خود را ارتباط با آمریکا می دانند

استاد دانشگاه تهران با بیان این که جمهوری اسلامی به همه تعدات خود در برجام عمل کرد و طرف غربی همه تعهدات خویش را زیر پا گذاشت و به آن عمل نکرد، گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی از مسؤولان کشور نمی خواهند این مسأله را قبول کنند و همیشه به دنبال توجیه این مسأله هستند.
محمد صادق کوشکی

محمد صادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تجارب به دست آمده مسؤولان و ملت ایران از مذاکرات هسته ای و برجام گفت: به نظر می رسد مهم ترین دستاورد مذاکرات و برجام این بوده که بخشی از مسؤولان و بخشی از مردم که به خاطر فضا و احوالات این روزهای کشور تمایلاتی به آمریکا پیدا کرده بودند به این حقیقت دست پیدا کنند که آمریکا دشمن همیشگی جمهوری اسلامی است.

 

وی در ادامه با بیان این که غربی ها همیشه در موضع خصومت و دشمنی با ما قرار دارند، ابراز داشت: مذاکره مطلوب و برقراری رابطه با غربی ها تا وقتی که جمهوری اسلامی بر مواضع خود استوار است انجام نخواهد شد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اثبات غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها، ابراز داشت: بخشی از جامعه این مسأله را یقین دارند و این یقین برمی گردد به قبل از سال 57 و هر روز به این یقین نیز افزوده می شود.

 

کوشکی ادامه داد: مشکل اینجا است که بخشی از مردم، مسؤولان و کسانی که ادعای روشنفکری دارند شیفتگی خاصی نسبت به غرب پیدا کردند و در ذهن آنها تنها راهی که برای ادامه حیات و بقا وجود دارد رابطه با آمریکا و در زیر مجموعه آمریکا زندگی کردن است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: این افراد بعید است روزی بخواهند از این اعتقاد خود دست بردارند و قانع شوند که آمریکایی ها غیر قابل اعتماد هستند و همیشه در تصورات و اوهام خویش زندگی خواهند کرد.

 

استاد دانشگاه تهران با بیان این که جمهوری اسلامی به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد و طرف غربی همه تعهدات خویش را زیر پا گذاشت و به آن عمل نکرد، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی از مسؤولان کشور نمی خواهند این مسأله را قبول کنند و همیشه به دنبال توجیه این مسأله هستند./922/ت302/ج

ارسال نظرات