۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۲۸۰۹
آیت‎الله مظاهری:

ماه رمضان فرصت عهد با امام زمان برای دین‎داری صحیح است

حضرت آیت‎الله مظاهری با اشاره به این که از علمای علم اخلاق اگر بپرسیم چه کنیم؟ جوابشان این است که ما بهتر از تقید به ظواهر شرع نداریم، گفت: بیایید در ماه مبارک رمضان معاهده با خداوند و امام زمان(عج) داشته باشیم که به ظواهر شرع پایبند بوده تا بدین وسیله نجات بیابیم.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیتالله حسین مظاهری، پنجشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم با اشاره به این که ما باید مواظب عقیدههایی باشیم که شیعه دارد و بر اعمال خودمان مواظبت کنیم، گفت: گاهی برخی عقیدهها را از پدران خود گرفتهاند، اما گاهی عقاید افراد از قرآن و احادیث گرفته شده است، قرآن برخی مواقع با صراحت و با تکرار سخن خود را میگوید و عمل به این امر بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به آیه «اعملوا فسیری الله عملکم و رسوله ثم تردون إلی عالم الغیب و الشهادة فینبئکم بما کنتم تعملون»، اظهار کرد: ما باید ببینیم در محضر چه کسی قرار داریم، در محضر خداوند و اهلبیت(ع) و امام زمان(عج)، خیلی زشت است که ما کاری را که در برابر مردم انجام نمیدهیم، برویم و در خلوت انجام دهیم، در محضر امام زمان(عج) به وسیله موبایل با نامحرم ارتباط پیدا کنیم.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: همه جا محضر خداوند است، باید ادب حضور در محضر خداوند را رعایت کنیم، حضرت امام خمینی(ره) این جمله را بسیار به طلبهها میگفتند، چه جمله خوب و پرمحتوا است، بحث امروز ما هم همین است که ما در محضر مقدس امام زمان(عج) هستیم و ادب حضور باید مراعات شود، اگر ادب حضور مراعات شود، امام زمان(عج) خودشان میآید.

 

وی ادامه داد: حال انقطاع الی الله بسیار خوب است، انسان برسد به آن جا که خدا را بیابد، این حال را باید قدر دانست، در مناجات شعبانیه به این مطلب اشاره شده است، حضرت امام خمینی(ره) به این مناجات عشق میورزیدند، در این دعا از خداوند مقام انقطاع میخواهیم، یعنی انسان به جایی برسد که از همه جا ببرد و تنها خداوند را بیابد، این حال میتواند کار بکند.

 

حضرت آیتالله مظاهری با بیان این که امام زمان(عج) قطب عالم امکان، واسطه بین غیب و شهود و محور عالم وجود است، اظهار کرد: از ایشان هر کاری برمیآید، اگر ما نسبت به ایشان انقطاع پیدا کنیم، اگر نسبت به خداوند انقطاع پیدا کنیم، حتما تشرف به ایشان حاصل میشود اما برای شیعهای که هم در اعتقاد و هم در عمل مقید باشد، از علمای علم اخلاق اگر بپرسیم چه کنیم جوابشان این است که ما بهتر از تقید به ظواهر شرع نداریم.

 

وی ادامه داد: بیایید در ماه مبارک رمضان معاهده با خداوند داشته باشیم و معاهده با امام زمان(عج) باشیم که به ظواهر شرع پایبند باشیم و بدین وسیله نجات بیابیم، پیرمردی که خودش تقید به ظواهر شرع داشت و گاه برای خود روضه علی اکبر(ع) را در حرم امام حسین(ع) میخواند، امام زمان(عج) به سراغ ایشان میآمد./202/914/ب1

ارسال نظرات