۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۷۴۷
استاد درس اخلاق حوزه علمیه مطرح کرد؛

پیامبر اکرم بهترین معرف شخصیت حضرت خدیجه

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به نقش گسترده حضرت خدیجه(س) در پیشبرد اهداف اسلام، گفت: بهترین معرف برای شناخت شخصیت حضرت خدیجه(س) خود پیامبر است آنجایی که سالیان سال در رثای ایشان اشک می ریخت.
حضرت خدیجه(س)

حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان سورکی، معاون تهذیب حوزه علمیه قم و استاد درس اخلاق حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد آن هم یک ایمان محکم و راستین به ویژه در فضای آن روز که ایشان در میان مشرکین و بت پرستان و معاندین اسلام تنها مانده بود.

 

وی با بیان این که بهترین معرف برای شناخت شخصیت حضرت خدیجه(س) خود پیامبر است، افزود: زمانی که حضرت خدیجه(س) از دنیا رفت آن سال را عام الحزن یعنی سال غم و اندوه نامید و آن قدر این مصیبت برای پیامبر سخت بود که تا سال ها از ایشان تمجید می کرد و می فرمود خدیجه زنی بسیار فداکار و با وفا بود و در همان هنگام اشک از چشمانشان جاری می شد.

 

اوج بی مهری اشراف مکه به حضرت خدیجه(س)

استاد درس اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: برخی از زنان پیامبر به ایشان ایراد می گرفتند که چرا حضرت خدیجه(س) را فراموش نمی کند که پیامبر در جواب می فرمود چطور او را فراموش کنم در حالی که او زمانی مرا تصدیق کرد که همه تکذیبم می کردند؛ ایمان راسخ حضرت خدیجه(س) باعث شد که اشراف مکه با او سر ستیزه برداشتند و حتی زنان اشراف مکه نیز او را طرد کردند و حتی در هنگام تولد حضرت زهرا(س) هیچ کس حاضر به همراهی و کمک حضرت خدیجه(س) نشد که این اوج بی مهری، جفاکاری و بدرفتاری مردم آن دوران را می رساند.

 

وی با اشاره به اموال فراوان حضرت خدیجه(س) که همه در راه اسلام خرج شد، ابراز داشت: معرفت بالای حضرت خدیجه(س) آن زمان مشخص شد که وقتی به خانه پیامبر آمد گفت «این خانه خانه شما و من هم کنیز شما هستم» و همه اموال را در اختیار پیامبر قرار داد که یکی از عوامل رشد و ترقی اسلام همین اموال بود.

 

حضرت خدیجه(س) هیچگاه به پیامبر اعتراض نکرد

 حجت الاسلام والمسلمین همتیان سورکی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) از یک زندگی شرافتمندانه آن چنانی به جایی رسید که در محاصره اقتصادی شعب ابی طالب با گرسنگی زندگی کرد و با این که حضرت زهرا(س) کودک بود در عین گرسنگی و تشنگی به او شیر می داد ولی هیچ گاه خم به ابرو نیاورد و اعتراضی به پیامبر نکرد.

 

وی در پایان یادآور شد: همین ویژگی های منحصر به فرد حضرت خدیجه(س) بود که از او یک شخصیت تابناک و الگو ساخت و از همین رو روایاتی وارد شده است که ایشان را شخصیت برجسته ای معرفی می کند که حق بزرگی نسبت به اسلام دارد./1330/ت302/ی

ارسال نظرات