۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۴۳۲۶۹۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تشریح کرد؛

ویژگی‌های نامه اعمال در قرآن کریم

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در قیامت پرده از آسمان برداشته و حقایق دنیا مشخص می شود، گفت: در قرآن مباحث مربوط به نامه اعمال بسیار اشاره و در آیات زیادی از قرآن از این نامه با عنوان کتاب یاد شده است.
حجت الاسلام صفر قربانپور مدیر کل تلیغات اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، چهارشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن در مصلی اراک افزود: یکی از ویژگی های نامه اعمال این است که در آن هیچ کوچک و بزرگی فراموش نمی شود.

 

‌ نامه اعمال در قیامت

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: نامه اعمال دارای خصوصیاتی است که بسیار قابل توجه است از آن جمله می توان به غیر قابل محو شدن آن اشاره کرد.

 

وی ابراز کرد: در نامه اعمال که از آن در قرآن کریم با عنوان کتاب نیز تعبیر شده است تمام جزئیات اعمال و نیات افراد ثبت و نگهداری می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در نامه اعمال در قیامت آثار اعمال انسان ها نیز نگهداری می شود، اظهار داشت: در نامه اعمال با هر اسمی که خوانده شود در روز قیامت هم اعمال فرد ثبت شده و هم خود اعمال حاضر می شوند.

 

مباحث مربوط به نامه اعمال در قرآن کریم

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد:‌ در قرآن مباحث مربوط به نامه اعمال بسیار اشاره شده و در آیات زیادی از قرآن از این نامه با عنوان کتاب یاد شده است.

 

این کارشناس مذهبی گفت: در روز قیامت وقتی نامه اعمال به دست افراد داده می شود مانند دانش آموزان که کارنامه پایان سال خود را دریافت می کنند اگر این نامه به دست راستشان داده شود آنها خانواده شان را نیز در جریان قرار می دهند.

 

وی افزود:‌ برعکس این قصه اگر نامه اعمال به دست چپ فرد داده شود جهنم در انتظارش است و جهنم نیز دارای درجات متفاوتی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت:‌ در قرآن از نامه اعمال به جز امام مبین طائر زبور و کتاب با عنوان صحف یا صحیفه نیز یاد می شود.

 

حجت الاسلام قربانپور گفت:‌ صحف یعنی چیزی که نوشته شده و آماده است و منتشر می شود.

 

بهشت آماده و مشتاق پذیرایی از بهشتیان است

وی خاطرنشان ساخت: در روز قیامت نامه اعمال افراد نوشته شده حاضر و گشوده در اختیار فرد قرار می گیرد.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد:‌در قیامت پرده از آسمان برداشته می شود و حقایق دنیا مشخص می شوند و شرایط جهنم و بهشت آماده است.

 

حجت الاسلام قربانپور یادآور شد:‌ در قیامت بعد از محاسبه اعمال که با حق سنجیده می شوند افراد وارد بهشت و یا جهنم می شوند.

 

وی ادامه داد: بهشت آماده و مشتاق پذیرایی از بهشتیان است و فرد بعد از اینکه از اعمالش اطلاع کسب کرد آنها را نیز حاضر می بیند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت:‌ صحیفه به معنی گستردگی سفره که در اینجا به معنی گشوده شدن نامه اعمال است تلقی می شود.

 

حجت الاسلام قربانپور گفت: در قرآن کریم از نامه اعمال با عنوان امام مبین که با امام معصوم که جانشین خداوند است تفاوت دارد نیز نام برده می شود.

 

وی ادامه داد: الان چون هنوز قیامت برپا نشده است بسیاری از مسائل آن غیر ملموس است که با برپایی قیامت این مسائل ملموس نیز می شوند.

 

در قیامت ملاک سنجش فقط حق است

این کارشناس مذهبی گفت: ‌در دنیا ابزار سنجش ما وسایلی همچون ترازو کامپیوتر و چرتکه است اما در قیامت ملاک سنجش فقط حق است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت:‌ در روز قیامت مثلا اعمال فرد همون نماز صبح او حاضر و گاهی نیز از فرد شاکی می شود.

 

حجت الاسلام قربانپور یادآور شد:‌ در قرآن کریم اشاره شده ما در قیامت مردگان را زنده کی کنیم و طائر بر گردنشان می اندازیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: منظور از طائر این است که اعمال فرد حاضر و در اختیارش قرار می گیرند و او می تواند اعمال و آثار آنها را ببیند./202/842/ب1

ارسال نظرات