۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۴۵۲
نماینده خبرگان رهبری: 

برپایی سفره های مجلل افطاری در شأن مؤمنان روزه‌دار نیست

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: برپایی سفره های افطاری مجلل و با تشریفات بسیار پرهزینه با سبک زندگی اسلامی در تعارض بوده و در شأن مؤمنان روزه‌دار نیست.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست هم‌اندیشی خیرین کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: از آیات قرآن، احادیث و روایات وارده این‌گونه برداشت می شود که روزه‌داری فرصتی برای درک حال نیازمندان و فقرا است.


وی با بیان این‌که برپایی سفره های افطاری مجلل و با تشریفات بسیار پرهزینه با سبک زندگی اسلامی در تعارض است، خاطرنشان کرد: احسان و اطعام حتی با یک خرما نیز نزد خداوند ارزشمند بوده و می توان هزینه سفره های افطار پرهزینه را صرف کارهای خیر از جمله آزادی زندانیان و کمک به مستمندان کرد.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که تشریفات در سفره های افطار با آداب اسلامی تعارض دارد، گفت: در شرایطی که وضعیت اقتصادی جامعه چندان مطلوب نیست و کارگران برخی واحدهای صنعتی و تولیدی ماه‌ ها است که حقوق دریافت نکرده‌اند، برپایی سفره های مجلل افطاری در شأن مؤمنان روزه‌دار نیست.


وی با تأکید بر این‌که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان است، افزود: رمضان ماه رحمت، مغفرت و بخشش بوده و خیران باید کرامت امام حسن(ع) را الگوی خود قرار دهند، البته کمک به نیازمندان و دست گیری از آنان نباید به روزهای خاصی از سال موکول شود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این ‌که خیران و نیکوکاران باید در این ماه برای حمایت از خانواده های نیازمند همت کنند، افزود: جشن گلریزان از آیین‌های مهم و حسنه سال های اخیر بوده که در راستای ارتقای تقوای الهی برای خیران نیک اندیش برپا می شود.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری سنت حسنه جشن گلریزان برای آزادی زندانیان مالی جرائم غیرعمد، گفت: خیرین شهر باید در ایام مختلف سال اقدام به برگزاری چنین جشن‌هایی کنند تا شاهد خجالت هیچ پدری نزد خانواده‌اش نباشیم.


در این نشست همچنین ایوب هاشمیان، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد انقلابی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اطعام مددجویان تحت پوشش، خرید دو تخته تابلو فرش به نفع خانواده مددجویان، جمع‌آوری سه میلیارد و 116 میلیون ریال کمک نقدی تنها گوشه‌ای از همت خیرین در هفته نخست ماه رمضان بوده است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات