۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۳۲۴۳۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

 روحانيت مرزبان استقلال فرهنگ شيعه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران روحانيت را مرزبان استقلال فرهنگ شيعه دانست و با بیان این که گسترش اين فرهنگ نيز بر عهده روحانيت است، گفت: در طول تاريخ گفتار و کردار جامعه ديني براي جامعه حجت شرعي بوده است.
نقش روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در همایش مبلغان و هیأت امنای مساجد شهر بهنمیر روحانيت را بزرگترين و مؤثرترين شبکه تبليغي معرفي کرد و گفت: انتقال مفاهيم آموزه‌هاي تعالي بخش ديني و فرهنگ غني اسلام رسالت اصلي روحانيت در تاريخ اسلام بوده است

 

وی با بیان این که روحانيت داراي جايگاه بي بديلي است که در دل مردم و جوانان جايگاه رفيعي دارد، افزود: پناه مردم روحانيت است و حفظ روحانيت و جايگاه ويژه آن يک امر ضروري و والا است که بايد قدر اين جايگاه را به خوبي بدانيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به ضرورت ارتقاي جايگاه روحانيت در جامعه گفت: روحانيت مرزبانان استقلال فرهنگ شيعه هستند و ارتقاي اين جايگاه موجب موجب بي‌ثمر شدن تلاش‌هاي دشمنان مي‌شود.

 

حجت الاسلام شکریان سعادت و شقاوت هر جامعه‌اي را منوط به فرهنگ حاکم بر آن جامعه دانست و افزود: اگر در جامعه‌اي فرهنگ توحيدي جاري باشد سعادت مادي و معنوي آن تضمين مي‌شود.

 

وی بر ويژه بودن نقش روحانيت به عنوان مبلغان فرهنگ ديني در جامعه تأکيد کرد و گفت: بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري عنصر اصلي مبلغ فرهنگ در جامعه روحانيان هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حاکم بودن فرهنگ توحيدي در هر جامعه‌اي آباداني دنيا و آخرت مردم آن جامعه را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: روحانيت در همه شئون زندگي فرهنگي و اجتماعي مردم حضور دارد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به احساس ضرورت مردم به حضور روحانيت در جامعه افزود: هنجارها و ارزش‌هاي تبليغ شده از سوی روحانيت در جامعه موجب سعادت هر جامعه مي‌شود.

 

وي روحانيت را مرزبان استقلال فرهنگ شيعه دانست و با بیان این که گسترش اين فرهنگ نيز بر عهده روحانيت است، گفت: در طول تاريخ گفتار و کردار جامعه ديني براي جامعه حجت شرعي بوده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اين که روحانيت براي تبليغ معارف ديني نبايد منتظردعوت باشند، تأکيد کرد: روحانيان بايد بر ساماندهي محافل مردم روستاها توجه داشته و در اشاعه فرهنگ ديني و مسائل شرعي تلاش کنند.

 

حجت الاسلام شکریان با تأکيد بر اين که روحانيت در طول تاريخ حافظ مملکت و اعتقادات مردم بوده است، خاطرنشان کرد: روحانيت مشعل‌دار بصيرت‌افزايي در جامعه اسلامي است و در طول تاریخ ثابت شده که روشنگری و بصیرت افزایی جامعه دینی بر عهده علما و روحانیان است.

 

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران ادامه داد: روحانيت در تقويت وعمق بخشي به باورهاي ديني مردم و تحکيم باورهاي اعتقادي آنان نقشي را آفريدند که مانند آن وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام شکریان هويت بخشي به فرهنگ جامعه را يکي از مهم‌ترين وظايف امروز روحانيت دانست و گفت: دشمنان نظام اسلامي با تغيير جبهه مبارزاتي خود از جنگ سخت به جنگ نرم، به مبارزه با تفکر و اعتقادات نسل جوان برخاسته‌اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز در عصر ولایت مقام معظم رهبری برخی از خواص و بزرگان لغزیده‌اند تا به عاشورا و خط امام و شهادت جسارت شد، اما در چرخشی منافقانه امروز امام را تأیید و مقام معظم رهبری را با کد و نشانه هایی مشخص مورد حمله قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: زمزمه‌های شعار حذف ولایت بار دیگر متأسفانه از گوشه و کنار و حتی از زبان برخی خواص و سابقه‌داران به گوش می‌رسد اما مردم بصیر و جامعه آگاه روحانیت با تفکر و محوریت احکام مترقی اسلامی توطئه‌های دشمن را نقش بر‌آب خواهد کرد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اینکه به واسطه حضور روحانیت روشنگر و بصیر، چراغ هدایت امت اسلامی همچنان فروزان خواهد بود، تأکید کرد: حرکت پر شتاب به سوی ایرانی بالنده و اسلامی و پیشرفته در سایه امام زمان(عج) و رهبری حضرت امام خامنه‌ای ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به قداست امر تبلیغ توسط طلایه‌داران فرهنگ اسلام ناب محمدی در استان، گفت: مدیریت هماهنگ امور مساجد با اتحاد و همبستگی هیئت‌های مذهبی، نیروهای فرهنگی، بزرگان و متدینین و روحانیت متعهد باید باعث تنوع به کار و جذب جوانان برای شناسایی بیشتر اهداف عالیه نظام و خدمات و ایثار شهدا شود./950/202/ب2

ارسال نظرات