۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۳۲۱۳۲
آیت الله طبرسی:

عملکرد برخی مسؤولان با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه عملکرد برخی ها در کشور با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است، گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده همه برنامه های کشور باید در مسیر تحقق این سیاست ها باشد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه بررسی وضعیت اقتصاد مقاومتی استان، نخستین اقدام در حوزه اقتصاد مقاومتی را تحول اداری عنوان کرد و گفت: همه مسؤولان کشور باید برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید هم صدا باشند.

 

وی با بیان این که متأسفانه عملکرد برخی ها در کشور با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است، افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده همه برنامه های کشور باید در مسیر تحقق این سیاست ها باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رشد اقتصادی در هر کشوری با تولید و کار کردن امکان پذیر است، گفت: تنها راه حل پیشرفت و توسعه کشور و همچنین جلوگیری از وابستگی به غرب بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.

 

آیت الله طبرسی خاطرنشان کرد: کار یعنی پویایی، تولید، به سمت هدف حرکت کردن، یعنی همان اقتصاد مقاومتی که کشورها برای رسیدن به آرمان های خود و رشد اقتصادی داخلی باید کار را سرلوحه خودشان قرار دهند.

 

وی با بیان این که اسلام بهترین الگو‌ها را برای پایداری اقتصادی ارائه کرد، گفت: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی به صورت عینی در مازندران اجرایی شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار حمایت از سرمایه‌گذاری در استان شد و ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم تا فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با سالم‌سازی اقتصاد بر روی زمین نماند.

 

امام جمعه ساری وحدت و همدلی بخش های مختلف کشور به منظور اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و تصریح کرد: در برخی مواقع شاهد هستیم بخش هایی از بدنه دولت در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی وحدت و هماهنگی لازم را ندارند و همین مسأله موجب انحراف از برنامه ها می شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد، گفت: مقام معظم رهبری سال ها است نسبت به موضوع اقتصادی تأکید دارند اما متأسفانه در عمل شاهد اقدامات ملموسی نبودیم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیانگر اهمیت بالای مسأله اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری  به دلیل عدم اجرای صحیح سیاست های ابلاغی امسال را با این عنوان نامگذاری کردند تا شاهد عملیاتی شدن این مبحث مهم باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی اقتصادی ریاضتی نیست که بخواهد پایه‌های خود را بر روی عذاب دادن به مردم و سخت کردن زندگی بر آنها استوار سازد، گفت: بلکه هدف سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که کیفیت زندگی و معیشت مردم را با اتکاء به داخل ارتقاء بخشد.

 

وی با تأکید بر این که نقشه راه کشور برای رسیدن به توسعه و بالندگی باید بر مدار اقتصاد مقاومتی تنظیم شود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی مردمی است که با ایجاد انسجام درونی و همبستگی ملی زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور را فراهم می‌ کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اقتصاد مقاومتی با مشارکت دادن مردم به وحدت و همدلی با دولت می‌انجامد، خاطرنشان کرد: وقتی مردم با تمام وجود خود احساس کنند که در امور کشور سهیم هستند و به کار گرفته می‌شوند، بالطبع با دولت همراه و همدل خواهند شد و چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درمی‌آورند.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پایه های خوب اقتصاد مقاومتی در استان پایه ریزی شده است، تصریح کرد: با توجه به پی ریزی خوب اقتصاد مقاومتی در استان تنها راه حفظ آن تقویت مدیریت استان و وحدت در استان است.

 

وی با بیان این‌که همه در مقابل مشکلات مردم مسؤولی هستیم، اذعان داشت: برای رفع مشکلات مردم باید همگرایی در دستگاه های اجرایی حرف نخست را بزند.

 

امام جمعه ساری خواستار هماهنگی و همراهی مجمع نمایندگان استان با برنامه ریزی های عملیاتی استاندار مازندران شد و افزود: مدیریت استان باید تقویت شود و همه با تلاش باید پاسخگوی مطالبات مردم مازندران باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که واردات بی رویه کالا به کشور در شرایطی که تولیدات داخلی نیازمند حمایت بیشتر است کار کاملاً اشتباهی است، تصریح کرد: دولت باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و شکوفایی تولید و اقتصاد، مانع واردات بی رویه شود./950/202/ب2

ارسال نظرات