۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۳۲۰۷۲
مدیرکل اوقاف استان فارس:

طرح یاوران واقفان خیراندیش در استان فارس اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از اجرای طرح یاوران واقفان استان فارس در ماه مبارک رمضان برای دومین سال متوالی خبر داد.
سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سیّد عباس موسوی بعد از ظهر امروز در آئین رونمایی از طرح یاوران واقفان خیراندیش ویژه ماه مبارک رمضان از اجرای این طرح برای دومین سال متوالی خبر داد و اظهار داشت: این طرح به منظور تکریم ارباب رجوع با امتیازات ویژه در این ماه پر خیر و برکت در شیراز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان فارس واقفان بسیار اموال خود را وقف کرده‌اند افزود: مستأجران این موقوفات باید با پرداخت وجوه موقوفه در راستای نیّت واقفان دین خود را نسبت به آنها ادا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه طرح یاوران واقفان خیراندیش با رویکرد فرهنگی در ماه مبارک رمضان با تلاش اداره اوقاف ناحیه یک شیراز اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: مستأجرانی که در این ماه مبارک نسبت به تنظیم سند موقوفات و پرداخت وجوه آنها اقدام کنند علاوه بر تخفیف از امتیازاتی همچون شرکت در قرعه‌کشی سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس برخوردار می‌شوند.

موسوی از توزیع بیش از 20 هزار کتاب ادعیه و کتاب‌های مربوط به قوانین موقوفات در این ماه مبارک در بین مستأجران موقوفات در شیراز خبر داد و تصریح کرد: این اقدام به منظور آشنایی بیشتر افراد با قوانین مربوط به موقوفات صورت می‌گیرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی اراضی موقوفات در گذر زمان به فراموشی سپرده شده است بر لزوم احیای حقوق آنها تأکید و بیان کرد: هر گونه عبادت در این اراضی با نظر مراجع حکم غصب دارد مگر اینکه صاحب آن راضی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه طرح یاوران واقفان خیراندیش در 10 موقوفه غیرتصرفی در شیراز در ماه مبارک رمضان امسال اجرا می‌شود نسبت به اینکه این طرح در مشارکت هر چه بیشتر مردم در راستای پرداخت حق و حقوق موقوفات مؤثر باشد ابراز امیدواری کرد.

موسوی همچنین از برگزاری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مساجد، بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امام‌زادگان استان خبر داد و عنوان کرد: در 35 نقطه از رقبات موقوفات استان فارس بیش از 10 هزار پرس غذا و شب‌های جمعه یک هزار و 500 پرس غذای افطاری در بین روزه‌داران توزیع می‌شود./922/101/ب3

ارسال نظرات