۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۳۱۸۳۰
آیت الله ایمانی تأكيد كرد؛

ضرورت تدوين و انتشار دانشنامه شاهچراغ/ سومين حرم اهل بيت بودن شيراز شعار نيست

نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به اینکه سومین حرم بودن شیراز شعاري نیست، گفت: این موضوع یک مسأله تشریفاتی، ظاهری و شعاری نیست بلکه یک حرکت بزرگ است.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در فارس, آیت الله اسدالله ایمانی ظهر شنبه در دیدار با مدیران صدا وسیمای فارس تإکید کرد: شهر شیراز از گذشته های دور دارای جایگاه والای مذهبی قرار داشته و در گذشته نیز موضوع سومین حرم بودن مطرح شده است و با دستور رهبر معظم انقلاب سومین حرم بودن شیراز جریان پیدا کرد.

 

وي با اشاره به اینکه سومین حرم بودن شیراز شعار نیست, افزود: این موضوع یک مسإله تشریفاتی، ظاهری و شعاری نیست، بلکه یک حرکت بزرگ و عظیم است که با توجه به سابقه آن باید گرد و غبارها را از آن برداشت و موردی که واقعیت داشته باشد جا انداختن آن راحت است.

 

آیت الله ایمانی با تأکید بر اینکه تدوین و انتشار دانشنامه حضرت شاهچراغ(ع) لازم و ضروری است، گفت: موضوع دانشنامه امین ولایت یک کار بزرگ و عمیق بود که به بنیاد فارس شناسی سفارش داده شد و دو جلد آن نیز طی ۷۰۰ صفحه منتشر شد.

 

وی تصریح کرد: باید برای این کار مهم اراده وجود داشته باشد زیرا در دوره های گذشته با همکاری استانداری فارس این مهم محقق شد اما در حال حاضر این امکانات گرفته شده و اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی نیز برای ۲ جلد کتاب تخصیص نمی دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: این اعتبار رقم بزرگی نیست اما شاید برای مسئولین این هزینه کرد جایی ندارد.

 

آیت الله ایمانی تأکید کرد: توجه به این موضوع دیر شروع شده اما حال باید کامل و با قدرت ادامه داشته باشد که برای این مهم باید تمامی دستگاه ها مشارکت داشته باشند.

 

معرفی بیشتر سومین حرم اهل بیت اولویت اصلی مرکز فارس است

شايان ذكر است, در ادامه اين ديدار, تقی سهرابی، مدير كل صدا و سيماي استان فارس گفت: پروژه استودیو حرم در دو سال مای ۹۳ و ۹۴ کلید خورده است و به زودی فاز اول آن راه اندازی می شود.

 

وی ادامه داد: کل اعتبار لازم برای راه اندازی کامل این مجموعه ۵.۵ میلیارد تومان است که تاکنون یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان کمک شده و ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات ملی سازمان تجهیزات سفارش داده شده است.

 

مدیر کل صدا و سیمای فارس افزود: راه اندازی استودیو رادیو نیز در مجموعه حرم مطهر پیش بینی شده که با راه اندازی این مجموعه ها حضور سومین حرم اهل بیت(ع) در برنامه های سراسری بیشتر خواهد شد.

 

سهرابی تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد، زیرا معرفی سومین حرم اهل بیت(ع) از اولویت های مرکز فارس است./919/202/ب2

ارسال نظرات