۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۳۱۸۱۵
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان مطرح کرد؛

لزوم اقدام فرهنگی عاجل برای مقابله با روزه خواری

استاد حوزه علمیه همدان گفت: برای مقابله با ترویج روزه خواری در جامعه اقدام عملی در عرصه های گوناگون به ویژه عرصه فرهنگی لازم است.
فاضلیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از همدان، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان ظهر امروز در مراسم یابود شهدای مدافع حرم که در حسینیه الزهرای همدان برگزار شد اظهار داشت: برای مقابله با ترویج روزه خواری در جامعه اقدام عملی لازم است.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: مشکل آن است که ما می خواهیم برای ظهور به انتظار بنشینیم ولی باید دانست که برای ظهور باید برخواست.

 

استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: امام خمینی از جمله افرادی بود که برای خدا و بسترسازی ظهور برخاست و توانست با قیام خود جهانی را متحول و متحیر سازد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه به ویژه در میان جوانان تصریح کرد: وظیفه تبلیغ دین دین از عهده هیچکس ساقط نیست و هر کس باید ب فراخور محیط خود افراد را نسبت به وظائف شرعی آگاه کند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان افزود: امروزه با وجود فضای مجازی بسیاری از شبهات به سوی جامعه روانه شده است و لازم است که با این شبهات برخورد شود.

 

وی ابراز داشت: در روایات آمده است که اگر کسی توسط انسان به راه راست هدایت شود از آن چه که خورشید بر آن بتابد بالاتر و گرانبها تر است.

 

حجت الاسلام فاضلیان گفت: در حدیثی قدسی آمده است که از تمام هستی برای انسان سه چیز باقی می ماند نخست لقمه ای که می خوریم دوم لباسی که می پوشیم و سوم مالی که انفاق می کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به اجر فراوان انفاق در ماه رمضان اظهار داشت: انفاق در ماه رمضان می تواند بسیاری از افراد گرفتار را از گرفتاری ها نجات دهد البته انفاق از مال توفیق می خواهد./979/202/ب3

ارسال نظرات