۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۱۷۹۹
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی مطرح کرد؛

ترویج منکر در پناه ادعای اصلاح شاخصه‌ مهم نفاق

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه ترویج منکر در پناه ادعای اصلاح در جامعه از شاخصه های منافقان است، گفت: منافقان از منکر حمایت کرده و معروف و آمران به معروف را می‌کوبند.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه بعد از ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه منافق انسانی دو چهره بوده و همانطور که همراه حق است با باطل نیز  همنشین می شود، گفت: منافق به دنبال فریب بوده و حتی می‌خواهد در مقابل خداوند نیز فریب و نیرنگ را به کار گیرد و همواره در مقابل حق بهانه جویی می کند.

 

وی افزود: منافقانی که در جنگ احد همراه رسول خدا(ص) بودند به صورت مداوم بهانه جویی می‌کردند و می گفتند که اگر به جای احد در مدینه بودیم در جنگ پیروز می‌شدیم در حالی که نبرد در احد دستور رسول خدا(ص) به عنوان فرمانده و پیشوای مسلمانان برای رو به رو شدن و نبرد با کافران بود.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: انسان منافق در مقابل حق تحمل ندارد که در این زمینه می‌توان به واقعه غدیر اشاره کرد؛ زمانی که خبر جانشینی حضرت علی (ع) به عده‌ای از منافقان رسید، به قدری ناراحت شدند که یکی از آن‌ها به پیامبر(ص) فرمود من حاضرم در اثر نزول عذاب الهی بمیرم ولی جانشینی علی(ع) را نبینم.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: قرآن می‌فرماید که دروغ شاخصه منافق است و خداوند بهترین شاهد بر دروغ انسان‌های منافق صفت بوده و در آیات قرآن کریم نیز این موضوع مورد تأکید قرار گرفته است.

 

وی فراموشی خداوند را از دیگر شاخصه های انسان منافق عنوان کرد و گفت: منافق تنها از نام خداوند به عنوان ابزاری برای رسیدن به خواسته‌های خود استفاده می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: منافق اهل ریا بوده و تمام اعمالش ریا است و انسان منافق حرف حق را نمی‌شنود و هرچه هم او را موعظه کنند باز هم منافق است مانند رییس جمهور وقت ترکیه که در ایران خود را تابع ولایت نشان می دهد و در بازگشت دست در دست اسرائیل و عربستان هزاران کودک بی‌گناه یمنی را می کشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی اظهار کرد: منافق ادعای اصلاح می‌کند و وقتی به او می‌گویند که چرا این کار را انجام می دهی مدعی اصلاح است و امر به منکر کرده و نهی از معروف می کند و منکر را در جامعه ترویج کرده و امر کننده به معروف را می‌کوبد همانطور که در جامعه امروز بعضی از افراد این‌گونه هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به اینکه منافق از مقدسات استفاده ابزاری می‌کند، تصریح کرد: ماهیت منافق هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند و خداوند می‌فرماید که حتی اگر رسول خدا(ص) هم برای این‌ها از خداوند طلب استغفار کنند بازهم به راه راست برنمی‌گردند و توجه به این نکته ضروری است که نفاق در مدینه شکل گرفت در حالی که مکه محل شکل‌گیری شرک بوده است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن با بیان صریح به رسولش (ص) می‌فرماید؛ همین مردمی که در مدینه گرد تو را گرفته‌اند منافق هستند و تو شاید آن‌ها را نشناسی و به دلیل همین خطرات فراوان و جدی نفاق، خداوند همواره به حضرت رسول(ص)درباره نفاق هشدار می‌دادند و در نهایت هم نفاق زمینه انحراف از جانشینی و ولایت رسول خدا(ص) را فراهم کرده و همانطور که حضرت زهرا(س) فرمودند تا زمان زندگی پیامبر(ص) نفاق پنهان بود ولی بعد از رحلت حضرت رسول(ص) نفاق چهره و خارهای خود را آشکار کرد و موجب انحراف جامعه اسلامی شد.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان با اشاره به مبحث بی حجابی در گیلان که به نقل از وی در رسانه‌های گروهی مطرح شده بود، یادآور شد: هدف از این تذکر از بین رفتن بی حجابی بوده و منظور خود مردم گیلان نیستند بلکه مسافرانی هستند که از گوشه و کنار کشور و جهان به این استان سفر می‌کنند و همانطور که بیان شده هیچ‌کس نمی‌توانند نقش علمای گیلان را در توسعه اسلام و انقلاب نادیده بگیرد ولی هدف از این تذکر بهبود وضعیت حجاب و نظارت به این واجب الهی در این شهر بوده است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات