۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۳۱۷۹۸
مدیر آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین:

ولنگاری فرهنگی دانشگاه ها ناشی از عدم آینده نگری مسؤولان فرهنگی است

مدیر آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به اینکه افزایش رشد معنوی و فرهنگی دانشگاه ها پشتوانه محکم و اساسی نظام اسلامی است، گفت: ولنگاری فرهنگی در دانشگاه ها افزون بر بازدارندگی جوانان از ادای تکالیف معین شده به دلیل عدم آینده نگری مسؤولان فرهنگی صورت گرفته است.
شیشه بر، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین

رضا شیشه بر، مدیر آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه دانشجویان در مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه تأثیرگذار هستند، گفت: وجود جوانان پرشور و انقلابی دربردارنده تفکر ناب انقلابی در دانشگاه ها و جامعه پشتوانه ای برای آینده کشور در همه زمینه ها محسوب می شود.

 

 مدیر آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به اینکه شخصیت جوانان در ابعاد گوناگون به ویژه فرهنگی در دانشگاه و مراکز آموزشی شکل می گیرد، تصریح کرد: دانشگاه ها در زمینه های فرهنگی باید توانایی تقویت روحیه پذیرش مسؤولیت در جوانان را پس از فارغ التحصیلی و ورود به جامعه داشته باشند.

 

شیشه بر وقوع هرج ومرج و ولنگاری فرهنگی در دانشگاه ها را بازدارنده جوانان از ادای تکالیف معین شده در جامعه و قرار گرفتن در مسیر نادرستی که در درازمدت به سود دشمن خواه بود، برشمرد و افزود: مراکز آموزشی جایگاه مهم و مستحکمی در ساخت شخصیت فرهنگی متعلمان خود دارند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به دغدغه کاملا طبیعی رهبر معظم انقلاب درباره ولنگاری فرهنگی ابرازداشت: باید فضاهای آموزشی به ویژه دانشگاه ها شرایط لازم برای رشد معنوی و فرهنگی جوانان را فراهم کنند زیرا در این صورت چنین جوانانی پشتوانه محکمی برای آینده کشور در ابعاد مختلف خواهند بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متخصص متدین در ابعاد مختلف توانایی خدمت به جامعه خود را دارد، در حالی که حرکت های متخصص فاقد و دارای معیارهای ضعیف دینی و اعتقادی چه بسا در راستای ضربه زدن به کشور و تأمین منافع بیگانه باشد؛ بنابراین دلواپسی و نگرانی موجود در آن است که فضای معنوی و دینی و فرهنگی در مراکز آموش عالی علی رغم تلاش های صورت گرفته با نقطه نظرهای رهبر معظم انقلاب حاصل نشده است.

 

مدیر آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) ادامه داد: چه بسا برخی از مشکلات اقتصادی و سیاسی جامعه نتیجه بی توجهی به معنویت و فرهنگ در سیستم آموزش عالی که پیش از آن اتفاق افتاده است، باشد و این دلواپسی ها زمینه ساز آن خواهد بود تا مسؤولان فرهنگی دانشگاه ها به خود آمده و شرایط مورد نیاز برای مطالبه های به حق رهبر معظم انقلاب را فراهم کنند.

 

شیشه بر با اشاره به اشاره به اینکه بخشی از ولنگاری فرهنگی در دانشگاه چه بسا ناشی از عدم برنامه ریزی منسجم و دقیق، عدم پیگری های مستمر و عدم آینده نگری مسؤولان فرهنگی در جامعه است، افزود: این نکته نباید فراموش شود که دشمن در زمینه فرهنگ فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به جنگ نرم و نتیجه گیری قدرت های استکباری در رسیدن به اهداف ناصواب خود که با خدشه دار و تهی ساختن بنیان های فرهنگی جامعه صورت می گیرد، تصریح کرد: تلاش های فراوانی از دشمنان برای تخریب اعتقادات و بینش های نابی که می توانست در آموزش عالی وجود داشته باشد، صورت گرفته است.

 

وی با ابراز تأسف از عدم پیگیری و دقت و عدم احساس مسؤولیتی که مسؤولان فرهنگی باید داشته باشند، خاطرنشان کرد: این بی مسؤولیتی اعلام خطر رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ را در پی داشته است که ایشان حضور مسؤولان فرهنگی در چنین میدانی و چاره جویی را خواستار شدند.

 

مدیر آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در پایان اظهارداشت: همه در برابر ولنگاری فرهنگی به ویژه ارزش قائل شدگان برای آینده نظام و انقلاب اسلامی مسؤول هستند و باید در این گونه قضایا افکار و ایده هایی ارائه، اتاق فکر و تفکر جمعی برای خنثی سازی تیری که دشمنان به سوی جوانانمان ما پرتاب کرده اند، شکل گیرد./9456/302/ب2

ارسال نظرات