۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۳۱۷۸۲
مدیر سابق حوزه علمیه تبریز:

رحمت و مغرفت بی کران الهی در ماه رمضان قابل تصور نیست

حجت الاسلام سیدی‌ثانی لذت عبودیت و بندگی را دستاورد ماه مبارک رمضان دانست و گفت: رحمت و مغرفت بی کران الهی در ماه رمضان قابل تصور نیست.
رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، استاد حوزه علمیه تبریز امروز در جمع طلاب مدارس علمیه تبریز با تأکید بر این‌که نباید فرصت های ارزشمند و الهی ماه مبارک رمضان را با غفلت از دست داد، اظهار داشت: اگر در شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان نتوانیم به خودسازی حقیقی برسیم، ضرر کرده ایم.


وی با بیان این‌که خداوند خیر و برکت را در تک تک لحظات ماه رمضان جاری کرده است، خاطرنشان کرد: آثار و برکات ماه مبارک رمضان بایستی در دیگر ایام سال نیز در گفتار، رفتار و اعمال انسان موحد تجلی یابد، اگر حس و حال معنوی ماه رمضان در دیگر ایام سال جاری نشود، موجب خسران خواهد شد.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که یکی از بزرگترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان برای هر فرد مؤمن می تواند لذت عبودیت و بندگی باشد، تصریح کرد: بهتر است در این ماه عزیز از خداوند متعال بخواهیم لذت عبادتش را برای ما بچشاند، چراکه در این صورت در دیگر ایام سال نیز در مسیر ولایت الهی خواهیم بود.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی تعبیر «شهر الله» برای ماه مبارک رمضان را نشان از بزرگی و عظمت ماه ضیافت الهی دانست و افزود: عظمت دیگر ماه رمضان در اين است كه قرآن نازل شده است، كتاب نجات بخش انسان ها، رحمت عالیمان، سعادت آفرين و هدايتگر بشریت، که متأسفانه میان مسلمانان مهجور مانده است.


این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که ماه رمضان بهار قرآن، ايمان و توجه به سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: رمضان ماه بندگي، توبه و روی آوردن به خداست، خداوند متعال رحمت خود را برای تمام عالمیان در این ماه پر خیر و برکت گسترانده، در حقیقت رمضان ماه آمرزش گناهان و رحمت الهي است.


وی افزود: چه خوب خواهد بود که تنها در امساک از خوردن و آشامیدن روزه‌دار نباشیم، بهتر است زبان خود را از دروغ، غیبت، تهمت و... باز داریم، تا بتوان به حقیقت روزه‌دار نائل شویم، از سوی دیگر نباید مسلمان یک ماهه بود، رمضان فرصتی برای کسب مدارج عالی بندگی جهت زندگی سعادتمند در دیگر ایام سال است.


مدیر سابق حوزه علمیه تبریز در پایان با بیان این‌که انتظار می رود مؤمنان روزه دار با خانه تکانی دل از زنگار گناهان، از هر راهی برای جلب رضایت خداوند متعال بهره جویند، گفت: روایتی از رسول خدا(ص) نقل شده است که اگر بنده خدا بداند رمضان چه اهمیتی دارد، مشتاق خواهد بود كه تمام سال رمضان باشد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات