۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۳۱۷۸۰
نماینده بجنورد در مجلس:

اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اولویت کار مجلس دهم است

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی و فرهنگ اولویت کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
علی قربانی- نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی قربانی، نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست شورای اداری بجنورد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رهنمودهای رهبری در این دیدار برای فعالیت این دوره مجلس بسیار راهگشا است.

 

وی با بیان اینکه تمام هم و غم مجلس دهم تحقق این فرمایشات رهبری است، اضافه کرد: معظم له در این دیدار بر سه موضوع اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و سیاست خارجی تأکید کردند به همین دلیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی این سه مقوله را اولویت کاری خود می‌دانند.

 

قربانی با تأکید بر هماهنگی و همکاری همه بخش‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اقتصادی برون‌زا، دانش‌بنیان، تحول‌آفرین و علمی است که با تحقق آن تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان برای همیشه بی‌اثر خواهند شد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد بالای قوانین مصوب در کشور، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی بیش از دو هزار و 800 قانون مصوب کرده است.

 

به گفته وی بر این اساس دیگر نیاز به تصویب قوانین جدید نیست بلکه باید قوانین تصویب شده اصلاح و به‌روزرسانی شوند و تنها در مواردی که خلاء قانونی وجود دارد اقدام به وضع قوانین جدید کنیم.

 

قربانی تصریح کرد: به همین دلیل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مجلس دهم رسیدگی به 698 طرح و لایحه‌ای است که از مجلس نهم باقی مانده که از این تعداد طرح و لایحه، تنها 180 مورد آن در مجلس بررسی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید همه طرح‌هایی که قرار است در استان‌های مختلف اجرایی شود بر اساس مزیت‌های نسبی یک استان و بر مبنای طرح آمایش سرزمین تهیه و تصویب شوند تا از این طریق مسیر حرکت و پیشرفت مناطق مختلف، مشخص و آسان شود.

 

نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصل تفکیک قوا، اظهار کرد: اگرچه بر اساس قانون قوای سه‌گانه از یکدیگر جدا و مستقل هستند اما در عین حال قوای سه‌گانه مجریه، مقننه و قضاییه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

 

قربانی تصریح کرد: برای پیشرفت یک کشور و دولت باید حاکمیت قانون، مشارکت مردم و قوه قضاییه کارآمد وجود داشته باشد ازاین‌رو برای ارتقای شاخص‌های مختلف در کشور باید تعامل و همفکری بین سه قوه بیشتر شود.

 

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی گلوگاه پیشرفت نظام و توسعه کشور است، اظهار کرد: اگر مجلس نقش قانون‌گذاری و نظارتی خود را به درستی ایفا کرده و برای بودجه کشور نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد بدون شک می‌توان گام‌های مهمی در راستای توسعه بیش از پیش ایران اسلامی برداشت./9314/202/ب3

ارسال نظرات