۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۳۱۷۲۲
سخنران حرم حضرت معصومه:

جریان ایثار در جامعه سبب کند شدن سلاح دشمن برای از بین بردن دین می‌شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: در جامعه‌ای که ایثار جریان داشته باشد سلاح دشمن برای از بین بردن دین کند خواهد بود.
ترتیل خوانی نوجوانان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان با اشاره به اینکه ایثار برای خداوند که بهترین دوست انسان است کمترین کاری است که انسان می‌تواند در حق مولایشان انجام دهد، گفت: مظهر ایثار برای خداوند خانواده اهل بیت(ع) یعنی حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) هستند.

 

وی افزود: ایثار مال کمترین ایثاری است که انسان می‌تواند برای خداوند انجام دهد و عالی ترین نوع ایثار، ایثار فرزند برای خداوند است که حضرت زینب(س) در کربلا نمونه بارز این نوع از ایثار هستند و فرزندان خود در راه حبیب خدا یعنی امام حسین(ع) فدا کردند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ایثار آبرو از دیگر مراتب ایثار است، تصریح کرد: انسان مؤمن برای جلب رضایت خداوند از همه چیز حتی آبروی خویش می‌گذرد و حاضر می‌شود که در معرض تهمت و بی آبرویی قرار گیرد ولی از راه خدا و حق دفاع کند.

 

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه مرتبه دیگر ایثار در راه خدا، ایثار جان است، گفت: نوجوان مؤمن و انقلابی و بنده مخلص خدا زمانی که لازم باشد حتی جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و در میدان نبرد حق علیه باطل حاضر می‌شود و ما چه بسیار نوجوانانی را در دوران دفاع مقدس داشتیم که حاضر شدند با ایثار جان از راه خدا دفاع کنند؛ شهید حسین فهیمده از جمله این شهدا است و با وجود اینکه بسیار کوچک بود از جان خود برای حفظ راه حق و حقیقت گذشت.

 

وی با تأکید بر اینکه در زندگی محبوب‌ترین چیز برای پدر و مادر فرزند است، تصریح کرد: پدر و مادری که به خاطر رضایت حق اجازه دهند فرزندشان در راه خدا شهید شود بالاترین درجه ایثار را دارند و عالی ترین نوع ایثار، ایثار شهدا از جمله امام حسین(ع) در راه خدا است.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه امام حسین(ع) حتی حاضر شدند به خاطر دفاع از راه حق فرزند شش ماه خود را در کربلا فدا کنند، افزود: به همین دلیل است که خداوند امام حسین(ع) را عالی ترین الگو و نمونه ایثار برای جهانیان در عرصه های مختلف معرفی کرده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایثار یک نوجوان انقلابی و مؤمن این است که گوش به فرمان قرآن و دستورات الهی باشد، ادامه داد: نوجوان ایثارگر تمامی لوازم را برای ایثار از جمله انس با قرآن و دسترسی به احادیث اهل بیت(ع) را داراست بنابراین باید همیشه برای ایثار در راه خدا آماده باشد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) حفظ حجاب و تربیت نسل صالح و پایبندی و تقید به دستورات الهی را از ویژگی‌های نوجوانان دختر متعهد و مؤمن انقلابی عنوان کرد و یادآور شد: در جامعه‌ای که ایثار جریان داشته باشد سلاح دشمن برای از بین بردن دین کند خواهد بود./202/968/ب1

ارسال نظرات