۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۳۱۳۳۴
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت برپایی سفره‌های افطاری ساده در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که تلاوت قرآن در ماه رمضان بهترین غذای روح است، گفت: برپایی سفره‌های افطاری ساده در مساجد و خیابان­ها و پذیرایی از روزه‌دارن از مصادیق سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم،‌ نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در برنامه «تا نیاش» شبکه پنجم سیما، به تبیین برکات و فضایل ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: همان‌گونه که جسم انسان نیازمند غذای است، روح انسان نیز نیاز به غذای دارد و همان‌گونه که مراقبت می­کنیم که درآمد حلال کسب کنیم و سفره ناپاک بر خانواده پهن نکنیم، همچنین روح انسان نیازمند به سفره پاک است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم بیان کرد: ماه مبارک رمضان همان سفره پاکی است که خدواند برای مؤمنان پهن کرده است و خداوند با آیات قرآن از مهمانان خویش پذیرایی می‌کند و مناسب است که مخاطبان در این ماه با قرآن انس و الفت بیشتری داشته باشند.

 

این کارشناس دینی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه درباره برکات و فضایل ماه رمضان فرموده­اند که مؤمنان در این ماه با نیت‌های پاک و خالص از پروردگار بخواهند که توفیق روزه داری و تلاوت قرآن بدهد و  بیچاره فردی است که از ماه رمضان بهره معنویی نبرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم ابراز کرد: فردی که دائما در حال سیری می‌برد، ارزش نعمت­های الهی را نمی‌داند، اما زمانی که انسان  گرسنگی را در روز تحمل می‌کند، سبب می­شود که به نعمت‌های اطراف خویش توجه کند و قدر و ارزش‌های آنها بیشتر بداند و احساس نیاز به درگاه الهی کند.

 

کارشناس دینی و حافظ کل قرآن کریم با بیان این که تلاوت قرآن در ماه رمضان بهترین غذای روح است؛ گفت: در روایات ائمه اطهار(ع) به میزان تلاوت قرآن مورد توجه قرار گرفته است و مناسب است که در روزه‌داران در این ماه، روزی یک جزء قرآن قرائت و یک دوره کامل قرآن در این ماه تلاوت کنند؛ اما مناسب است که روزی  یک صفحه قرآن با ترجمه و تأمل خوانده شود.

 

وی یکی از سنت‌های پسنیده را در این ماه افطاری دادن به دیگران بیان کرد و  افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده‌اند که هر فردی روزه‌داری در ماه رمضان افطاری دهد، همانند این است که یک بنده  در راه خدواند آزاد کرده است و تمام گناهان گذشته او بخشیده می­شود؛ برخی از یاران پیامبر اکرم(ص) گفتند که ما توانایی این کار را نداریم؛ ایشان فرمودند که مؤمنان با افطاری دادن از عذاب الهی در امان خواهند ماند، حتی اگر با یک دانه خرما یا با یک جرعه آب افطاری دهند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم به ضرورت برگزاری طرح افطاری ساده در جامعه اشاره و ابراز کرد: برخی‌ها افطاری ساده در مساجد و خیابان­‌ها از روزه‌دارن میزبانی می‌کنند و این برگزاری افطای ساده از مصادیق سبک زندگی اسلامی است./998/پ202/ی

ارسال نظرات