۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۳۱۲۹۹

ماهنامه سنجاقک در صد و سی و پنجمین ایستگاه

شماره 135 ماهنامه سنجاقک از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار شد.
سنجاقک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صد و سی‌‌ و پنجمین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه خرداد‌ماه 1395 منتشر شد.

 

سنجاقک ماهنامه‌ای است که برای خردسالان تهیه شده است. این مجله برای جنبه‌های آموزشی، سرگرمی، افزایش مهارت‌های علمی، کسب اطلاعات و تقویت قدرت تجسم و تخیل خردسالان مفید باشد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «مورچه»، «پدر مهربان مردم»، «کیف»، «خیلی مواظبم باش»، «همراه پدربزرگ»، «خواب»، «دست دست، دو تا دست»، «سفره افطار»، «زندگی قورقوری»، «ت» و «توپی و باغچه».

 

در بخشی از این ماهنامه  ذیل موضوع بخوان آمده است: به مامان گفتم: برایم قصه تعریف کن! مامان گفت: یک پدر مهربان ود. پسری زیرک و باهوش داشت. یک روز پدر جایزه خرید، زودتر از هر روز به خانه آمد و پشت پرده قایم شد. پسر به اتاق امد، پدر را ندید. دفتر نقاشی اش را برداشت، کنار پرده نشست، یک نقاشی زیبا کشید و زیرش نوشت: تقدیم به پدر مهربانم!

 

بعد هم مثل هر روز کارهایش را انجام داد. دفتر و کتاب هایش را جمع کرد و در کیفش گذاشت. در کارهای خانه، کلی به مادر کمک کرد. وقتی کارهایش تمام شد، به ساعت دیواری نگاه کرد و از مادر پرسید: بابا کی می آید؟ پدر پرده را کنار زد و گفت: من اینجا هستم. من همه کارهای قشنگ تو را دیدم. یک جایزه هم برایت خریدم. بعد جایزه را به پسر داد.

 

پسر برای جایزه ای که از پدر گرفته بود، خیلی خوشحال شد. مادر گفت: امام زمان عجل الله تعالی فرجه، پدر مهربان همه مردم است. او در بین مردم زندگی و رفت و آمد می‌کند، آن ها را می‌بیند، می‌شناسد و در سختی‌ها به آنها کمک و برایشان دعا می کند؛ اما آن ها او را نمی بینند و اگر ببینند، نمی شناسند. او روزی خود را به مردم نشان می دهد. آن روز، روز جشن و شادی مردم جهان خواهد بود.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با موضوعاتی همچون «میوپیشی ـ نی نی جون»، «برای چی»، «گوش به فرمان»، «تولد ـ پدربزرگ بچه ها»، «گردوهای پنهان»، «باد» و «تو هم می تونی» آشنا می شویم.

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان این پسر و آن پسر می‌خوانیم: این پسر با مهربانی با پدر و مادرش صحبت می کند. پدر و مادرش هم او را خیلی دوست دارند. او به حرف پدر و مادرش گوش می دهد و به پدر و مادرش کمک می کند. این پسر حالش خیلی خوب است. در مهدکودک هم خیلی چیزهای خوب یاد می گیرد و به حرف های مربی اش گوش می دهد.

 

آن پسر خواهرش را اذیت می کند. وقتی که مادرش می گوید: با خواهرت مهربان باش، سر مادرش داد می زند. وای، چه کار بدی! به حرف های پدر هم گوش نمی دهد. در مهد هم مربی اش را اذیت می‌کند؛ برای همین، پدر و مادرش از دستش ناراحت اند. دلشان می خواهد او بچه آرام و خوبی باشد. بچه ها! برایش دعا کنید.

 

شماره 135 ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان  سنجاقک به مدیرمسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه خردادماه 1395 در 36 صفحه به قیمت 2500 تومان منتشرشده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات