۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۳۱۲۸۰
امام جمعه دورود:

متولیان فرهنگی از جزیره ای عمل کردن در حوزه فرهنگ دوری کنند

امام جمعه شهرستان دورود با تأکید بر دوری از جزیره ای عمل کردن در حوزه فرهنگ گفت: همت، اراده، تداوم عمل و نظارت بر امور فرهنگی مسأله مهم و قابل توجه است.
امام جمعه دورود

حجت الاسلام رضا حقیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با اهمیت توجه به مقوله فرهنگ بیان داشت: فرهنگ دینی مسأله ای بسیار مهم، بزرگ و عالمانه است که برای هدایت مردم تعریف شده است.

 

امام جمعه دورود فرهنگ را پایه و اصول دانست و افزود: رشد و موفقیت در هر زمینه ای حاصل توجه به مسأله فرهنگ و تبیین فرهنگ دینی است.

 

وی با اشاره به این که اصحاب و ارباب فرهنگ در کشور نسبت به رسالت خطیر خویش در این عرصه کم کاری می کنند، عنوان داشت: اگر متولیان امر به وظایف خویش در حوزه فرهنگ به درستی عمل می کردند امروز شاهد این همه مشکلات و چالش های فرهنگی نبودیم.

 

حجت الاسلام حقیان در ادامه خاطرنشان کرد: وجود مشکلات و نابسامانی ها در عرصه فرهنگ حاکی از این است که یا دشمن در این عرصه بسیار فعالیت دارد و یا ما کم کاری کرده ایم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بی شک کم کاری در حوزه فرهنگی ما سبب شده است که اقدامات دشمن در عرصه فرهنگی بسیار و چشمگیر شود.

 

امام جمعه شهرستان دورود با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان و ماه محرم با برنامه ریزی متولیان فرهنگ آمار جرم و جرائم کاهش می یابد، بیان داشت: این فرهنگ سازی نباید مختص ایام خاصی باشد و باید در طول سال تداوم یابد.

 

وی وجود مشکلات فرهنگی در جامعه را حاصل سه علت خواند و افزود: در این عرصه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط به دلیل کمبود بودجه، نداشتن وحدت و تداوم عمل و یا جزیره ای عمل کردن کم کاری می کنند.

 

حجت الاسلام حقیان با تأکید بر دوری متولان فرهنگی از جزیره ای عمل کردن در حوزه فرهنگ ادامه داد: نباید در طول سال پرداختن به مسائل فرهنگی رها شود و در ایام محرم و ماه مبارک رمضان فقط مورد توجه قرار گیرد.

 

تبلیغ از عوامل اثرگذار در عرصه فرهنگ است

 

امام جمعه دورود با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی از عوامل مهم و اثرگذار در حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی و دینی است، یادآور شد: مبلغان در عرصه تبلیغ باید همه سال همچون ایام محرم و رمضان به تبلیغ بپردازند.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در زمان های گوناگون به مسأله فرهنگ، حجاب و عفاف، فضای مجازی و هجمه های فرهنگی می پردازند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره در این عرصه ها خلأهایی احساس می کنند و همواره به مسؤولان و عموم مردم گوشزد می کنند.

 

تقویت باورهای دینی مردم راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

 

حجت الاسلام حقیان با تأکید بر ترویج و تبیین فرهنگ دینی در جامعه و توجه متولیان فرهنگی به این مهم خاطرنشان کرد: هرچه فرهنگ دینی قوی تر باشد، باورهای دینی و اعتقادات مردم نیز تقویت می شود.

 

وی با تأکید بر این که باید در عرصه فرهنگی از وجود هجمه ها همواره احساس خطر کنیم، گفت: این امر موجب می شود فعالیت های فرهنگی افزایش و تقویت شود تا دین گریزی، مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی حاصل از هجمه ها کاهش یابد./9459/302/ب3

فاطمه ملکی
ارسال نظرات