۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۳۱۱۳۱
نماینده بجنورد در مجلس:

رهنمودهای رهبری نقشه راه فعالیت مجلس دهم است

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نقشه‌ راه و فصل‌الخطاب فعالیت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
علی قربانی- نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی

علی قربانی، نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس و نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رهبری با هوشمندی، ژرف‌نگری و تبیین کارشناسانه مسائل، اولویت‌های کاری مجلس دهم در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای و بین‌المللی را ذکر کردند و مجلس دهم نیز بر اساس این اولویت‌ها حرکت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه درواقع نقشه راه و فصل‌الخطاب مجلس دهم رهنمودها و سفارش‌های رهبری است، افزود: همان‌گونه که رهبری نیز تأکید کردند باید اقتدار، هیبت و جایگاه در رأس امور بودن مجلس شورای اسلامی حفظ و تقویت شود.

 

قربانی با اشاره به اینکه اولویت مجلس درزمینهٔ اقتصادی، زمینه‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق نظارت و تصویب و اصلاح قوانین مرتبط است، خاطرنشان کرد: وضع قوانین مناسب و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، پیگیری سیاست خارجی منسجم و تلاش برای رفع دغدغه‌های رهبری درزمینهٔ مسائل و مباحث فرهنگی ازجمله رویکردهای مجلس دهم است که از طریق تصویب قوانین و نظارت در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه درزمینهٔ اقتصادی برای تحقق شعار سال و بهبود اوضاع مردم، لازم است قوانین موجود اصلاح شده و تغییر یابند، تصریح کرد: باید نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین جامع، شفاف و واضح زمینه‌های فساد و رانت‌خواری در کشور را از بین ببرند زیرا تا زمانی که فساد و رانت‌خواری تا این اندازه در کشور وجود داشته باشد، نمی‌توانیم به تحقق اقتصاد مقاومتی امیدوار باشیم.

 

قربانی خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب که اقتصادی درون‌زا و متکی به تولیدات داخلی است، در کشور محقق شود.

 

نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی که عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده است، ادامه داد: موضوع بیکاری جوانان و رفع موانع سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از دیگر اولویت‌های مجلس دهم درزمینهٔ اقتصادی است.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون سیاست خارجی و اشاره معظم له به تداوم سیاست‌ها و برخورد خصمانه آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، گفت: اگرچه در مورد مسائل داخلی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی اختلاف نظر وجود دارد که این موضوع نیز طبیعی است، اما نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درزمینهٔ سیاست خارجی و ایستادگی در برابر دشمنان کشور و نظام اسلامی عزم جدی و مشترک داشته و به صورت محکم و منسجم در مقابل اقدامات دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

 

قربانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع انقلابی‌گری، با بیان اینکه این مسأله در بین نمایندگان مجلس دهم مشهود است، خاطرنشان کرد: نمایندگانی که برای نخستین بار به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند نیروهای تازه‌نفسی هستند که می‌توانند مسائل مختلف را به جدیت پیگیری کرده و برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود فعالیت مضاعفی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه نوع نگاه رهبری به مسائل اساسی کشور کارشناسانه و هوشمندانه است، تصریح کرد: در مجموع رهنمودها و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم بسیار مفید بود زیرا رهبری در این دیدار تصویر کامل و جامعی از مجلس، مسائل موجود و انتظارات مردم و جامعه را به نمایندگان ارائه کردند./9314/302/ب2

ارسال نظرات