۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۳۰۹۹۱
با هدف برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان؛

نشست ستاد شئون فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نشست ستاد شئون فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری عصر امروز با هدف برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان و بررسی آسیب های این ماه و ارائه راهکار برای فرهنگ سازی و تعمیق بخشیدن به بحث روزه داری در جای جای این استان برگزار شد.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست ستاد شئون فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز با هدف برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان و بررسی آسیب های این ماه و ارائه راهکار برای فرهنگ سازی و تعمیق بخشیدن به بحث روزه داری در جای جای این استان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ روزه داری در بین عموم مردم از ضرورت ها است، خاطرنشان کرد: متأسفانه روزه خواری و تظاهر به روزه خواری در بین مردم در حال گسترش است و این برآزنده جامعه اسلامی نیست که می طلبد در این راستا ستاد شؤون فرهنگی وارد میدان عمل شود و راهکار عملی ارائه دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متأسفانه در منابع اسلامی جایگاه ماه مبارک رمضان برای مردم درست تبیین نشده است، ابراز داشت: اگر فرهنگ روزه داری و اهمیت و جایگاه این ماه در بین مردم به خوبی تبیین شود، به یقین بسیاری از آسیب های آن خود به خود برطرف خواهد شد.

 

این مقام مسؤول، روزه را از ارکان اسلام دانست و افزود: همانطور که در اسلام برای نماز، زکات و حج دستورات بسیاری آمده و ترک این اعمال هم ردیف با کفر دیده شده است، خداوند متعال برای روزه داران اجر و ثوابی غیر قابل شمارش و برای کسانی که به دستورات این ماه عمل نکنند، عذابی الهی در نظر گرفته است.

 

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از آمادگی کامل مساجد استان برای میزبانی از مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: به حمدالله امسال با همکاری سایر مراکز فرهنگی فعال در مساجد، برنامه های معنوی و معرفتی خوبی در نظر گرفته شده است.

 

وی توجه به امور قرآنی در همه زمینه ها را اولویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: با همکاری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های قرآنی بسیاری هم در زمینه قرائت و هم در زمینه مفاهیم و تفسیر برای ماه مبارک رمضان در مساجد برنامه ریزی شده است.

 

مهدی پرتوی، رییس اداره قرآنی استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه به تشریح برنامه های قرآنی این استان در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: شاخص ترین برنامه قرآنی ماه مبارک رمضان امسال در استان، برگزاری منسجم مراسم ترتیل جزءخوانی قرآن کریم به صورت روزانه در همه شهرستان های استان است.

 

وی با بیان اینکه مراسم جزءخوانی قرآن کریم در شهرکرد نیز همانند سال های گذشته در مصلای بزرگ این شهر برگزار می شود، افزود: به حمدالله این برنامه هر ساله با برنامه ریزی بهتر و با استقبال چشمگیر مردم روبه رو می شود.

 

پرتوی با اشاره به اینکه مراسم جزءخوانی قرآن کریم در شهرکرد از فردا و از ساعت 18 برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال همه روزه بیش از یک هزار نفر در این مراسم در مرکز استان شرکت کنند و جان و دل خویش را با معارف قرآن صیقل دهند.

 

گفتنی است در ادامه این نشست، شهرداری مؤظف به برگزاری نماز جماعت در بوستان ها و سه پارک محوری مرکز استان همزمان با ماه مبارک رمضان شد.

 

همچنین قرار بر این شد که تذکر لسانی و توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اولویت کاری همه متولیان امر قرار گیرد و دستگاه های اجرایی نسبت به آسیب های ماه مبارک رمضان بی توجه و بی دغدغه نباشند.

 

همچنین نیروی انتظامی و دادگستری این استان نیز مؤظف شدند با افرادی که تظاهر به روزه خواری می کنند و حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نمی کنند، برابر قانون برخورد انجام دهند./9457/203/ب2

ارسال نظرات