۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۳۰۵۶۴
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

ضرورت های وحدت امت اسلام از دیدگاه امام/ علما پیشگام وحدت باشند

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که وحدت مد نظر امام خمینی(ره)، بر محوریت قرآن و اهل بیت(ع) بود نه مسائل مادی و ظاهری، قیام در راه خدا و جلوگیری از توطئه استکبار برای نفوذ و تفوق بر جهان اسلام را از ضرورت های وحدت امت اسلام از دیدگاه امام خمینی(ره) برشمرد.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام واعظی، مسؤول علما و مبلغان مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد، عصر روز گذشته در همایش بارخوانی و تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) درباره نقش امام در تحکیم وحدت مسلمانان، گفت: در تاریخ پرفراز و نشیب امت اسلام، تفرقه همواره خسارات مادی و معنوی فراوانی به جای نهاده که جبران آن ها کاری بس دشوار است.

 

وی افزود: در این میان و به ویژه در سده های اخیر اگرچه افرادی چون سیدجمال، محمد عبدو، محمود شلتوت و دیگران برای حفظ وحدت تلاش های فراوانی داشتند اما باز هم دولت ها و ملت های اسلامی همچنان در تب و تاب تفرقه می سوخت و یهود و استعمارگران شرق وغرب با دامن زدن به این تفرقه به غارت و استثمار جهان اسلام می پرداخت.

 

مسؤول علما و مبلغان مرکز تبیان افغانستان افزود: از سوی دیگر، جهالت پیروان مذاهب و نزاع آنان بر سر فروع و مسائل ناچیز و غفلت از اصول مشترک، روز به روز آتش فتنه تفرقه را شعله ورتر می کرد تا این که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افق روشنی پیش روی مسلمانان ترسیم شد.

 

اندیشه وحدت خواهی امام هم جنبه عبادی داشت و هم آرمانی

وی با بیان این که امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر اسلام ناب در قرن معاصر، برای احراز هویت مسلمانان و تحکیم وحدت آنان سنگ تمام گذاشت، تصریح کرد: اندیشه وحدت خواهی امام هم جنبه عبادی داشت و هم جنبه آرمانی؛ مسأله فلسطین، دفاع از ملت های مظلوم و ستمدیده، بنیانگذاری روز قدس و برائت از مشرکین در حج، بیانگر گوشه ای از دیدگاه عملی امام در حوزه وحدت است.

 

انگیزه های امام در زمینه وحدت مسلمانان

حجت الاسلام واعظی در ادامه، دفاع از کیان اسلام، احیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر، انسان سازی در پرتو وحدت اسلامی، تأمین استقلال، آزادی و شرافت انسانی مسلمانان، حل معضلات جهان اسلام و قطع دست ایادی استکبار از امورات مسلمانان را از انگیزه های امام در زمینه وحدت مسلمانان برشمرد.

 

ضرورت های وحدت امت اسلام از دیدگاه امام/علما پیشگام وحدت باشند

مسؤول علما و مبلغان مرکز تبیان افغانستان با تأکید بر این که وحدت مد نظر امام، با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) بود نه ملیت، رنگ، نژاد، جغرافیا و زبان، قیام در راه خدا و جلوگیری از توطئه استکبار برای نفوذ و تفوق بر جهان اسلام را از ضرورت های وجود وحدت در امت اسلام از دیدگاه امام خمینی(ره) عنوان کرد.

 

وی، شکستن وحدت را هم تراز با کفر دانست و افزود: علما باید مانند انبیای الهی پیشگام وحدت باشند./930/202/ب2

ارسال نظرات