۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۳۰۵۳۰
دیده بان حقوق بشر:

حکم حبس رهبر الوفاق مصداق «به مضحکه گرفتن عدالت» است

دیده‌بان حقوق بشر حکم دادگاه تجدید نظر بحرین علیه رهبر الوفاق را محکوم و آن را «به مضحکه گرفتن عدالت» عنوان کرد.
بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان حقوق بشر حکم دادگاه تجدید نظر بحرین علیه رهبر الوفاق را محکوم و آن را «به مضحکه گرفتن عدالت» عنوان کرد.

 

این سازمان روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «با وجود مدارک مستدل مبنی بر اینکه محاکمه بدوی او (شیخ علی سلمان) ناعادلانه بوده است، دادگاه تجدید نظر حکم (حبس) را افزایش داد.»

 

در این بیانیه همچنین آمده است دو مورد از اتهام‌های وارده به شیخ سلمان، «ناقض حق آزادی بیان» اوست.

 

جو استورک، معاون بخش خاورمیانه در دیده‌یان حقوق بشر نیز گفت: «شیخ سلمان آخرین قربانی جنگ بحرین با مخالفان است اما در صورتی که متحدان بحرین در لندن و واشنگتن با صدای بلند به مضحکه شدن عدالت اعتراض نکنند، او آخرین قربانی نخواهد بود.»

 

استورک متذکر شد: «این میزان سرکوبگری برای بحرین ثبات را به همراه نمی‌آورد بلکه نتیجه کاملا عکس دارد.»

 

دادگاه عالی استیناف بحرین روز دوشنبه (10 خرداد) حکم حبس شیخ علی سلمان، روحانی برجسته این کشور را از 4 سال به 9 سال افزایش داد.


حزب الوفاق این حکم را غیرقابل توجیه و تحریک‌آمیز خواند و اعلام کرد این اقدام منامه تمامی فرصت‌ها را برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور از بین می‌برد.

 

در پی تمدید حکم حبس شیخ سلمان، مردم سراسر بحرین با حضور در خیابان‌ها این حکم را محکوم کردند و خواستار آزادی وی شدند.

 

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، نیز ضمن ابراز تاسف از افزایش حکم حبس شیخ علی سلمان، خواهان آزادی وی شده است.

 

دبیرکل سازمان ملل معتقد است حکم عفو شیخ علی سلمان باید صادر شود زیرا وی به شکل مسالمت آمیز و قانونی از حق خود در آزادی بیان و آزادی تجمعات مسالمت آمیز استفاده می‌کرده است.

 

بحرین از حدود 5 سال پیش صحنه انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. معترضان خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و همچنین روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما این درخواست‌ها با سرکوب رژیم آل خلیفه مواجه شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات