۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۳۰۴۷۶
هم‌زمان با سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی؛

خراسان شمالی غرق در ماتم و عزا شد

هم‌زمان با چهاردهم خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، مردم انقلابی و ولایت‌مدار خراسان شمالی در شهرها و روستاهای این استان به سوگ نشسته و در فراق آن عزیز سفرکرده اشک ماتم ریختند.
سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، دیشب و امروز مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با شرکت اقشار مختلف مردم و مسؤولان در شهرها و روستاهای سرتاسر استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

مردم ولایت مدار و انقلابی خراسان شمالی با شرکت در آیین‌های سوگواری سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی داشته و بار دیگر با آرمان‌های والای آن عزیز سفرکرده تجدید پیمان کردند.

 

شب گذشته مراسم عزاداری و سوگواری سالگرد رحلت امام (ره) در جوار هفت امامزاده شاخص استان خراسان شمالی همراه با قرائت دعای کمیل و سینه‌زنی برگزار شد.

مراسم محوری سوگواری شب رحلت امام خمینی (ره) در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد و همچنین در سایر شهرستان‌ها نیز آستان مقدس امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان، سید جعفر (ع) اسفراین، فخرالدین (ع) ایور گرمه، سیدجعفر (ع) سیاهدشت فاروج، زین‌العابدین (ع) سنخواست جاجرم و امامزاده سیدابراهیم (ع) انصار آشخانه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء میزبان عاشقان روح‌الله و عزاداران خمینی کبیر بود.

افزون بر این مراسم گرامیداشت شب رحلت امام خمینی (ره) در مساجد شاخص شهرهای مختلف استان خراسان شمالی نیز برگزار شد و اقشار مختلف مردم مؤمن، انقلابی و ولایتمدار این استان با شرکت در این آیین‌ها، بیست و هفتمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

شب گذشته سخنرانان و روحانیان برجسته در مساجد و اماکن متبرکه این استان در جمع اقشار مختلف مردم به بیان فضایل، سیر مبارزات و سیره حضرت امام خمینی (ره) پرداخته و با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، مراسم سینه‌زنی و عزاداری برپا شد.

امروز نیز در سالگرد ارتحال امام (ره) از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح مراسم دسته‌روی هیئات مذهبی از مقابل مسجد امام خمینی (ره) بجنورد به سمت مصلای امام خمینی (ره) مرکز خراسان شمالی برگزار شد.

هیأت‌های عزاداری با برگزاری مراسم سینه‌زنی و نوحه‌خوانی در غم جان‌سوز از دست دادن این امام عزیز، به عزاداری پرداخته و آمادگی خود را در پیروی از ولایت فقیه و منویات رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

پس از رسیدن هیئات عزاداری به مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، مراسم محوری گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در این محل با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد.

افزون بر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی مردم ولایتمدار این استان در شهرستان‌های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، فاروج و راز و جرگلان نیز با شرکت در مجالس سوگواری بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی و عزاداری برای از دست دادن پیر و مراد خویش، بر پاسداری از اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل و پیروی از فرمان‌ها خلف صالح ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و پشتیبانی از ولایت فقیه تأکید کردند.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در حاشیه این مراسم گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: طی امروز و فردا مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد، در بیش از 7۰۰ نقطه ازجمله حسینیه‌ها، تکايا و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

به گفته وی مراسم محوری گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد هم جمعه چهاردهم خردادماه هم‌زمان با اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، دبیر اجرایی حوزه علمیه خراسان و رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد برگزار خواهد شد./9314/202/ب

ارسال نظرات