۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۳۶۷
مدیر کل اوقاف مازندران:

آرمان ها و اندیشه امام خمینی راه‌ حل‌ برون رفت جامعه از مشکلات است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که آرمان ها و اندیشه امام خمینی(ره) راه‌ حل‌ برون رفت از مشکلات امروز جامعه اسلامی است، یادآور شد: امام خمینی(ره) با توجه به آرمان هایی همچون استکبار ستیزی، حمایت از مستضعفان جهان، ایمان به خدا و ولایتمداری جامعه اسلامی ما را به جهان معرفی کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در این اداره کل برگزار شد از برگزاری با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد افزود: ایام ارتحال امام فرصتی برای انتقال اندیشه های ناب امام خمینی(ره)، سیره عملی و ابعاد گوناگون زندگی آن شخصیت فرزانه به نسل جوان امروز است.

 

وی با تاکید بر این که وقتی عالمی از دنیا می‌رود در اسلام شکافی ایجاد می‌شود که این شکاف با هیچ چیزی پر نمی‌شود یادآور شد: ضایعه رحلت امام راحل، بسیار عظیم و شکننده بود و انقلاب ما را در غم بزرگی فرو برد که هرساله در سالروز رحلت ایشان این غم بزرگ برای ملت ایران غم بزرگ و جانگاهی است.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) در قیام الهی خود دو وی‍ژگی خودباوری و غرور ملی را تبلور بخشید، ادامه داد: این امام بزرگوار با رفتار پیامبرگونه خود، جامعه را به اقتدار رساند و از بردگی و تحت استثمار بودن رها کرد.

 

وی بیان داشت: مطالعه دوران مختلف زندگی امام خمینی(ره) دارای پندهای فراوانی است که می‏ تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد و به همین دلیل در این راستا همه ما باید با تلاش همه جانبه در جهت شناساندن زندگی این امام بزرگوار تلاش کرده و روحانیت در این راستا با تلاش بیشتری وارد شده و روشنگری کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امام راحل به عنوان بزرگ مرد تاریخ ایران اسلامی است که در احیای دوباره ایران و شناساندن آن به عنوان انقلاب اسلامی ایران به جهانیان تلاش بی نظیری داشتند، افزود: امروز باید آرمان های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی برای مردم به ویژه نسل جوان تشریح و تبیین شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری شخصیتی روحانی و عالم و همراهی گسترده ملت ایران به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: علیرغم همه توطئه های دشمنان امروز نظام اسلامی در اوج اقتدار جهانی قرار دارد.

 

وی با بیان این که طرح مدیریت اسلامی در نظام دینی امروز به عنوان یک الگوی بارز مدیریتی مورد توجه بسیاری از کشورهای مستقل جهان قرار گرفته است، تصریح کرد: اسلام ناب محمدی زمینه اقتدار و عظمت ایران اسلامی را در عرصه های مختلف فراهم کرده است.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران از برگزاری مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی(ره) در بیش از 200 امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد و بزرگداشت یاد و نام حضرت امام خمینی(ره) را به عنوان یک حقیقت همیشه زنده وظیفه دائمی و همیشگی دانست و گفت: برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل نماد بیعت مجدد ملت بزرگ ایران اسلامی با آرمان‌ها و سیره امام راحل و پیوند مجدد با مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که آرمان ها و اندیشه امام خمینی(ره) راه‌ حل‌ برون رفت از مشکلات امروز جامعه اسلامی است، یادآور شد: امام خمینی(ره) با توجه به آرمان هایی همچون استکبار ستیزی، حمایت از مستضعفان جهان، ایمان به خدا و ولایتمداری جامعه اسلامی ما را به جهان معرفی کرد و امروز ما هم باید با توجه به این آرمان ها و با تکیه بر اسلام و اسلام خواهی، بر کفر و استکبار پیروز شویم.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که امام راحل تفکر شیعه را در جهان زنده کرد، ادامه داد: همکین تفکر امام راحل و آرمان های بلند ایشان بود که به همه مسلمانان جهان درس آزادی و آزادگی داد تا از زیر بار سلطه رها شوند.

 

وی گفت: امروز بسیاری از کشورهای آزاده جهان با الگو گیری از نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ما به پیروزی های مختلف دست یافته اند و فریادهای آزادی خواهی در جهان مدیون تفکرات امام راحل در انقلاب اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از برگزاری طرح ضیافت الهی در 320 امامزاده و بقاع متبرکه استان با برنامه های مختلف مذهبی و قرآنی خبر داد و گفت:  این طرح در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی از قم و مناطق بومی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در ماه‌های رجب و شعبان خود را برای میزبانی از ماه رمضان آماده کردند تا به بهترین شکل از آن استفاده کنند، افزود: در قرآن کریم آمده که ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان‌ها در آن نازل شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اوقاف همه‌ساله به اجرای برنامه‌های مذهبی و دینی از ایام ماه مبارک رمضان در امام‌زادگان و بقاع متبرکه می‌پردازد، ادامه داد: طرح ضیافت الهی یکی از شاخص‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های مناسبتی سازمان اوقاف به‌شمار می‌رود که با محوریت بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

 

وی برگزاری مراسم شب‌های لیالی قدر در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی را از شاخص‌ترین برنامه‌های این طرح دانست و اضافه کرد: آیین عطرافشانی و غبارروبی بقاع متبرکه مازندران به‌مناسبت ماه مبارک رمضان از روزهای گذشته در مازندران آغاز شد و تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی خیمه‌های معرفت در امام‌زادگان شاخص مجری طرح ضیافت الهی خبر داد و گفت: آموزش قرآن کریم و محافل قرآنی به‌صورت همه‌روزه در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود./950/202/ب

ارسال نظرات