۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۴۲۹۸۱۳
امام جمعه بناب:

روحانیت پناهگاه و مرجع معنوی مردم است

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه روحانیت پناهگاه و مرجع معنوی و دنیوی مردم است، گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت سرباز دین و مدافع حقیقی دین اسلام از هرگونه انحراف و ترویج نابجا هستند،
معممان در دیدار امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی، امام‌جمعه بناب شب گذشته در جمع تازه معممان حوزه علمیه بناب، با اشاره به رسالت خطیر حوزه‌های علمیه و روحانیت، اظهار داشت: طلاب و حوزه‌های علمیه وظیفه نشر و ترویج ارزش‌های اسلامی را عهده‌دار هستند.

 

وی بابیان اینکه تهذیب و تبلیغ دین اسلام از وظایف روحانیت و حوزه‌های علمیه است، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیت سرباز دین و مدافع حقیقی دین اسلام از هرگونه انحراف و ترویج نابجا هستند، روحانیت حافظ دین الهی است.

 

امام‌جمعه بناب با اشاره به ارزش و جایگاه لباس روحانیت در میان مردم و ملت مسلمان کشور، افزود: نباید باحیثیت و آبروی این لباس بازی کرد، کسی که به لباس روحانیت ملبس می‌شود باید متوجه باشد که این لباس پیغمبر است و لازم است از ارزش آن صیانت کند.

 

وی با تأکید بر اینکه یک روحانی باید حرکت این لباس شریف را در هر شرایطی حفظ کند، ابراز داشت: مردم به این لباس احترام قائل هستند و به آن به‌ عنوان لباس نبی مکرم اسلام می‌نگرند، از این‌ رو باید کسی که در کسوت روحانیت است، مراقب سکنات خود باشد و متخلق به ذی طلبگی بماند.

 

حجت‌الاسلام بنابی بابیان اینکه نباید با رفتار خود سبب از میان رفتن تقدس این لباس‌ شویم، ابراز داشت: کسانی که توفیق پیداکرده‌اند که در کسوت روحانیت قرار گیرند و در لباس روحانیت در جامعه حاضر باشند متوجه باشند که این لباس امانت است.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر این‌که امروزه لباس روحانیت تنها مرجع معنوی و دنیوی مردم است، ذکر کرد: اهمیت لباس روحانیت به‌ قدری است که تمام مسؤولان اعم از فرماندار، وزیر، نماینده و رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند همچون لباس و عمامه راهرو و راهبر مردم باشد.

 

وی بابیان اینکه روحانیت گره‌گشای مشکلات جامعه و مردم است، خاطرنشان کرد: امروزه که سیل بارش تهاجمی ماهواره‌ها و دجالواره ها در جامعه بسیار شدید است چشم امید مردم فقط به لباس روحانی است، در چنین شرایط تهاجم فرهنگی جایگاه این لباس بیشتر مشخص است.

 

ایشان با اشاره به نقش امام امت در بیداری جامعه خاطرنشان کردند: امام امت فقط یک روحانی بود که بالباس و عمامه توانست چنین در قلوب مردم حکمرانی کند و امروزه خلف صالح ایشان هم هم لباس با آن بزرگوار بوده و با عبا و عمامه و قدرت نفوذ آن‌ها در قلوب فرمانروایی می‌کنند.

 

گفتنی است تعداد 65 نفر از طلاب مدرسه علمیه بناب همزمان با نیمه شعبان و جشن موعود به کسوت لباس مقدس روحانیت در آمدند./854/202/ب2

ارسال نظرات