۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۲۹۵۱۳
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی:

رشته تخصصی تربیت ائمه جمعه در حوزه راه‌اندازی شود

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که ائمه جمعه محور فعالیت‌های فرهنگی هستند، بر راه‌اندازی رشته تخصصی تربیت ائمه جمعه در حوزه با هدف ایجاد تحول در این زمینه تأکید کرد.
تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله جعفر سبحانی با بیان این‌که ائمه جمعه محور فعالیت‌های فرهنگی هستند خاطرنشان کرد: تعداد ائمه جمعه سراسر کشور بیش از 850 نفر هستند، بیشترین تعداد ائمه جمعه مربوط به اصفهان با 84 نفر است و سپس شیراز با 78 نفر در جایگاه دوم قرار دارد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درباره نهضت مصلی سازی اظهار داشت: از شهرهایی درخواست ائمه جمعه وجود دارد؛ اکثر این شهرها محل مناسبی برای اقامه نماز جمعه ندارند و نداریم؛ البته نهضت مصلی سازی را شروع کرده ایم که در حال حاضر 260 مصلی در دست ساخت است و همچنین برای ائمه جمعه منزل و دفتر سازمانی در حال احداث بوده و بیش از 500 منزل و دفتر ساخته ایم.

 

وی درباره لزوم راه اندازی رشته تخصصی برای ائمه جمعه تصریح کرد: مشکلات ائمه جمعه زیاد است که یکی از کارهای اضافه شده ما این است که در حوزه علمیه رشته تربیت ائمه جمعه وجود ندارد؛ برای ایجاد تحول، باید رشته خاصی به وجود بیاید و در این راستا به رشته تخصصی نیاز است و در این زمینه کارهایی شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به مشکلات ائمه جمعه گفت: وقتی ائمه جمعه به دیگر شهرها می روند، مراجع شهریه آنها را قطع می کنند و این در صورتی است که به خط مقدم می روند و اکثر ائمه جمعه، مسؤول و مدیر حوزه های علمیه آن شهر هستند و طلبه جذب می کنند، اما شهریه شان را قطع می کنند.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: با مشکل و پدیده پیچیده ای در کشور رو به رو شده ایم که برای ائمه جمعه سراسر کشور مشکلاتی را به وجود آورده است؛ از زمان پیدایش داعش و وهابیت، برخی از مناطق مرزی که جمعیت ترکیبی شیعه و سنی دارند و نمازهای اهل سنت نیز در آنجا برگزار می شود، فعالیت هایی داشته اند و سرباز گرفته اند و به سوریه و عراق رفته اند؛ امام جمعه خلخال می گفت که عده ای چهره ها را به صورت داعش در آورده اند و بر روی جوانان تبلیغ می کنند که اداره اطلاعات آن افراد را دستگیر و محاسنشان را کوتاه کرد.

 

وی درباره برگزاری دوره های آموزشی برای ائمه جمعه خاطرنشان کرد: 120 امام جمعه در چنین مناطقی هستند و شبهات را پاسخ می دهند و ائمه جمعه مجهز شده و کار می کنند و امیدواریم حوزه و مبلغان در ایام تبلیغی به چنین مناطقی بروند؛ در حال آموزش به ائمه جمعه هستیم و دوره هایی در حال برگزاری است و دستگاه ها و مسؤولان باید کمک کنند تا بتوانیم کشور را اداره کنیم./822/پ202/ی

ارسال نظرات