۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۳۰۹
شیخ الازهر خطاب به سفیران:

چهره واقعی اسلام را به غرب معرفی کنید

شیخ الازهر مصر خطاب به سفیران کشورهای عربی و اسلامی در فرانسه، از آنان خواست که برای معرفی چهره واقعی اسلام به غرب تلاش کنند.
الطیب

به گزارش خبرگزاری رسا،«احمد الطیب»، شیخ الازهر و رییس شورای حکمای مسلمان که به فرانسه سفر کرده،‌ دیروز، هفتم خردادماه، در دیدار با سفیران کشورهای عربی و اسلامی و همچنین، سفیران کشورهای اسلامی در سازمان بین‌المللی یونسکو در پاریس گفت:  مسئله مهمی که امروزه ما را نگران کرده، رابطه اسلام با غرب در سایه اتهاماتی است که از سوی فرهنگ و رسانه‌های غربی در حال رواج است.


وی افزود: تأثیر رسانه بسیار بیشتر از مجالس سخنرانی، نگاشتن مقاله و دیدار با افراد است و آنچه نهادهای بزرگ اسلامی مانند الازهر در زمینه معرفی اسلام انجام می‌دهند، با پخش تصویری از جنایات داعش از سوی رسانه‌های غربی خنثی می‌شود.


الطیب از سفیران کشورهای عربی و اسلامی خواست تا در زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای و برگزاری محافل غیر رسانه‌ای در زمینه معرفی دین مبین اسلام تلاش کنند و از ظرفیت نهادهای بزرگ و ریشه‌داری همچون یونسکو بهره ببرند.


شیخ الازهر تصریح کرد: نیازی به اثبات بی‌گناهی اسلام و سایر ادیان آسمانی نسبت به وقوع جنایت‌های وحشیانه گروه‌های تندرو و تروریست نیست.


وی در جمع سفرای کشورهای اسلامی به طرح این سؤال پرداخت که چگونه یک گروه کوچک جنایتکار(داعش و امثال آن) توانست به این امکانات مالی و نظامی دست پیدا کند و در برابر اکثریت توانمند مسلمانان ذهنیت غرب را نسبت به اسلام تغییر دهد.


شیخ الازهر در ادامه بر ضرورت تقویت صدای دیپلماتیک اسلامی در غرب تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از ارتباط‌گیری با مردم در جوامع غربی نوعی مقاومت در برابر ایجاد تصورات منفی از دین مبین اسلام به وجود آید.


احمد الطیب تأکید کرد: باید حداقل به جایی برسیم که شهروندان در جوامع غربی توانایی تفاوت قائل‌شدن میان اقدامات گروه‌های تروریستی و تعالیم ناب اسلام را داشته باشند./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات