۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۲۹۳۰۲
امام جمعه بیستون:

وابستگی به دنیا عامل انحطاط انسان است

امام جمعه بیستون گفت: اسلام دلبستگی به دنیا و هدف قرار دادن تعلقات آن و وابستگی به ظواهر و جلوه های ناپایدار و زودگذر دنیوی را عامل سقوط و انحطاط انسان ها می داند و از این منظر به مذمت دنیا و دلدادگی به آن پرداخته است.
حجت الاسلام سید محمد حسین ضیغمیان

حجت الاسلام سید محمد حسین ضیغمیان امام جمعه شهرستان بیستون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: زهد و عدم وابستگی به مظاهر و ظواهر دنیوی از ویژگی های افراد برجسته و مؤمن و خداجو است.

 

امام جمعه بیستون تصریح کرد: در آموزه های قرآنی نفس و روح آدمی بسیار مورد توجه است و آزادگی و وارستگی روح انسان موجب کمال روحی و معنوی و تکامل شخصیتی انسان می شود، قرآن کریم شیوه برخورد صحیح انسان با مسائل دنیوی را مطرح کرده و شیوه های دستیابی به تکامل شخصیتی را بیان می کند.

 

وی در ادامه افزود: اسلام دلبستگی به دنیا و هدف قرار دادن تعلقات آن و وابستگی به ظواهر و جلوه های ناپایدار و زودگذر دنیوی را عامل سقوط و انحطاط انسان ها می داند و از این منظر به مذمت دنیا و دلدادگی به آن پرداخته است.

 

حجت الاسلام ضیغمیان بیان داشت: عزلت گزیدن از دنیا و رها کردن کامل زندگی دنیوی نیز نکوهیده شده است، راه اعتدال و اقتضای حکمت آن است که مظاهر و جلوه های دنیا با همه فریبندگی و زیباییش را در برابر مقام و منزلت انسان و کمال انسانی حقیر و ناچیز بشمارد و آن را صرفأ ابزاری برای حرکت و بستری برای تکاپو به سوی کمال انسانی و رسیدن به سعادت جاودانه قرار دهد.

 

امام جمعه بیستون خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) الگو و اسوه زهد و پارسایی در میان مسلمانان جهان است که حتی امام علی (ع) را در تمام شئون زندگی و جهت گیری صحیح در رفتار به عنوان اسوه معرفی می کند.

 

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) همواره دنیا را کوچک شمرده و آن را ناچیز در نظر داشت، ایشان به ظواهر پوچ دنیوی پشت پا زده و یاد و وابستگی به دنیا را در دل خویش راه نمی داد.

 

حجت الاسلام ضیغمیان یادآور شد: طلاب همواره باید رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) را الگو قرار دهند و مکتب و نحوه زندگی بزرگان دین را سرلوحه خود قرار دهند.

 

امام جمعه بیستون در پایان گفت: طلاب باید راه و رسم زندگی را از پیامبر اکرم (ص) بیاموزند و راهنمای خوبی برای مردم باشند و بدی ها و عیب های دنیا را بشناسند و این موارد را به مردم متذکر شوند تا از وابستگی و دلبستگی به دنیا بپرهیزند./857/302/ب3

ارسال نظرات