۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۲۵۵
امام جمعه محمود آباد:

نقش خبرگان رهبری در تثبیت، تداوم و موفقیت های نظام بر هیچ کس پوشیده نیست

امام جمعه محمود آباد از مجلس خبرگان رهبری به عنوان پشتوانه اطمینان بخشی در جهت صیانت از انقلاب و نظام اسلامی یاد کرد و گفت: نقش خبرگان ملت در تثبیت، تداوم انقلاب و موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در سه دهه اخیر بر هیچ کسی پوشیده نیست.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به آغاز پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس جدید این مجلس، گفت: با توجه به جوسازی‌ها و تبلیغات دشمنان نظام و برخی فریب‌خوردگان داخلی، به شکر خدا، هیأت‌ رییسه متناسب و کارآمد در شأن مجلس خبرگان شکل گرفت.

 

وی با بیان این که انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس جدید مجلس خبرگان موجب شادی دوستان و ناراحتی دشمنان نظام اسلامی شد، افزود: این رویداد بزرگ با پیام سنگین و پرمحتوای رهبر معظم انقلاب وزانت و سنگینی بیشتری پیدا کرد، چرا که معظم‌له مجلس خبرگان را پشتوانه بزرگ اسلامیت و انقلابی بودن نظام دانست.

 

امام جمعه محمود آباد خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجلس به وظایف قانونی و متداول خود عمل کند و با لطف الهی و تداوم صحت و سلامت مقام معظم رهبری، مجلس این دوره و ادوار آینده وارد این وظیفه خود یعنی تعیین رهبری نشوند.

 

حجت الاسلام موسوی از مجلس خبرگان رهبری به عنوان پشتوانه اطمینان بخشی در جهت صیانت از انقلاب و نظام اسلامی یاد کرد و گفت: نقش خبرگان ملت در تثبیت، تداوم انقلاب و موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در سه دهه اخیر بر هیچ کسی پوشیده نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مجلس خبرگان رهبری مهم ترین رکن انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: این مجلس ضامن بقا و استمرار نظام اسلامی در خطیرترین لحظات و پشتوانه‌ای عظیم برای نظام است.

 

وی در ادامه به رهنمودهای حکیمانه، عمیق و بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مواضع حکیمانه معظم‌له حکایت از عمق نفوذ و ترسیم دیدگاه‌های متعالی برای تحرک‌بخشی به حوزه نفوذ خبرگان ملت داشته است.

 

امام جمعه محمود آباد با یادآوری فرمایشات رهبری درباره تحرک داشتن مجلس خبرگان، بیان کرد: دشمن در یک عملیات سه مرحله‌ای یعنی جنگ سخت، جنگ نرم و تهی شدن عناصر قدرت و اقتدار از نظام، در پی ضربه زدن به اساس نظام بوده و هست که باید توجه مناسبی به خنثی کردن این توطئه‌ها داشته باشیم.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: در دو مرحله اول، دشمن توفیق زیادی نداشت اما برای مرحله سوم برنامه‌ریزی‌های زیادی کرد که بنا بر رهنمود رهبری این موضوع همان جهاد کبیر است که نباید از دشمن تبعیت کرد، چرا که در مرحله سوم، دشمن بسیار خطرناک است که این خطر با نام نفوذ از سوی رهبری بیان شده است.

 

وی با تشریح نفوذ در لایه‌های نظام و انقلاب و هشدارهای عالمانه رهبری در این باره، بیان کرد: نفوذ یعنی ورود در مراکز تصمیم‌گیری، تغییر باورها، حمله به مبانی انقلاب، حمله به نهادهای اثرگذر از جمله سپاه، شورای نگهبان و علمای انقلابی که باید همگان از این نقشه شوم دشمن مطلع باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که کشور باید قوی باشد، چرا که راه بقا و هدف‌های انقلاب به معنای واقعی این است که کشور را مقتدر کنیم و اگر دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، خبرگان و سایر ارکان عالیه نظام بتوانند این اقتدار را به وجود بیاورند، موجب امتیازگیری می‌شود، در غیر این‌ صورت کشورهای کوچک و ضعیف نیز علیه ما ادعا می‌کنند.

 

وی تقوا، شجاعت و شناخت صحیح جبهه دشمن را از ملاک‌های اصلی انقلاب دانست و گفت: این صفات موجب تشخیص خط فریب دشمن شده و این بصیرت را به جامعه اضافه می‌کند که فریب کارهای به‌ ظاهر مثبت دشمن را نخوریم و از اختلافات جناحی و دوقطبی کردن جامعه دست برداریم که این مهم باید در دستور کار خبرگان ملت قرار گیرد.

 

امام جمعه محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز نیز اشاره کرد و گفت: نقش و جایگاه قوه مقننه در نظام مردم سالاری دینی و براساس قانون اساسی کشور بسیار خطیر است و همه مقررات دستگاه‌های نظام با مصوبات این مجلس اجرایی می‌شود، بنابراین نمایندگان با کوله باری از مسؤولیت وارد بهارستان می‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که نکته اساسی در شروع به کار مجلس توجه به توسعه همه‌جانبه است، اظهار داشت: بهره‌گیری از کارکردهای مثبت و اثرگذار مجالس گذشته و پرهیز از عملکردهای ضعیف و بعضا مسأله‌دار و بکارگیری اهتمام لازم برای انجام مأموریت‌های اساسی در کشور باید مدنظر وکلای مردم باشد.

 

امام جمعه محمود آباد گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باید اجرایی شدن این شعار سال به صورت واقعی عملی شود و مشکلات مردم، پویایی اقتصاد داخلی و پرهیز از جناح بازی‌ها و هماهنگی سایر قوا و توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را در نظر داشته باشند تا در مقابل زیاده‌ خواهی‌های دشمنان انقلاب اسلامی با عزمی جزم شده ایستاد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: نمایندگان ملت باید در جهت مأیوس کردن دشمنان این ملت با ایجاد روحیه امیدواری و گشایش اقتصادی و حل بن‌بست‌های بر سر راه پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور گام بردارند./950/202/ب2

ارسال نظرات